HeaderBanner.jpg
  פעולות - משחקים לפעולות  
 
בע"ה
 
משחקים לפעולות
 
 

חתולתי המסכנה -יושבים במעגל. המרכז "חתולה"."החתולה" ניגשת אל אחד המשחקים, עומדת על ארבע ומניחה ראשה על ברך היושב, ומיללת שלוש פעמים "מיאו" קורע לב. הלז צריך ללטף ראשה ולומר לה בצער שלוש פעמים: "חתולתי המסכנה".פרץ בצחוק - ישלם קנס;פרצה ה"חתולה" בצחוק - ניצל;"החתולה" רשאית לבצע כל מיני תנועות חתוליות, כגון ללקק את הכף, אך אסור לה לעשות את המעשה הבלתי חתולי ביותר -לדבר!

 החתול - קשור עיניים. החתול זוחל בחדר ומחפש את "בעליו". בנגעו באחד המשחקים הוא מילל שלוש פעמים. המשחק שנגעו בו קורא בקול מזוייף שלוש פעמים "חתולתי המסכנה". אם זיהה החתול את הקורא יתחלפו בתפקידיהם - ויהיה הקורא לחתול. 

משחק השוקולד-שמים במרכז המעגל חפיסת שוקולד, סכין, מזלג, וכמה בגדים מכל מיני סוגים (לדוג`-חולצה, צעיף, כובע וכפפות). כל אחד בתורו זורק את הקוביה. מה שיוצא לו 6, לובש את כל הבגדים ומתחיל לאכול את השוקולד, קוביה-קוביה (בעזרת סכין ומזלג). ברגע שיוצא לעוד מישהו 6, הוא מהר לוקח את הבגדים, לובש ומתחיל לאכול. לכן צריך לעשות הכל מהר כדי להספיק לאכול. 

דג מלוח- כל מילה מיותרת. 

הזרם בדפיקות-יושבים במעגל על הרצפה, כל אחד שם את הידים שלו על הרצפה שיד ימין שלו נמצאת מימין ליד שמאל של החבר היושב מימינו ויד שמאל שלו נמצאת משמאל ליד ימין של היושב משמאלו. מה שיוצא שלכל אחד יש 2 ידים (של היושבים מצדדיו) בין הידים שלו.

מהלך-מעבירים "זרם" בדפיקות-דופקים על הרצפה לפי סדר הידים כל פעם דפיקה אחת.

כאשר מישהו דופק שתי דפיקות, כיוון הזרם משתנה.

אם מישהו דופק לא בתורו, או לא דופק-בתורו. היד שלו יוצאת מהמשחק.
הזרם- כרגיל.

הלכתי לשוק וקניתי-יושבים במעגל, והחניך הראשון אומר: הלכתי לשוק וקניתי...(שם של ירק)לדוג`-מלפפון.השני אומר: הלכתי לשוק וקניתי מלפפון ובצל (לדוג`) וככה עד שהאחרון צריך לומר את הירקות של כולם. מי שטעה-יוצא מהמשחק. 

הנחש בא-מישהו עומד באמצע מעגל ומסובב חבל. העומדים צריכים לקפוץ כל פעם מעל החבל על מנת שלא יפגע בהם. מי שפוגע בו החבל-מחליף את המסובב.  

וואה-עומדים במעגל, ובוחרים חניך שיתחיל. הוא מרים את הידים למעלה וצועק-וואה. ואז שני אלה שלצידו, מראים עם הידים לכיוונו וצועקים ביחד-וואה. ואז החניך מסמן עם הידים לכיוון אחד המשתתפים וצועק-וואה. עכשיו תורו של המשתתף שהצביעו לכיוונו-הוא מרים ידים וצועק-וואה, אלו שלידו מראים עם הידים לכיוונו וצועקים, והוא בוחר משתתף אחר בצעקה. 

טלפון מתוקן-יושבים במעגל, אחד בוחר מילה ואומר אותה בסוד ליושב לימינו. המטרה שביחד ימציאו סיפור. זה לידו ממשיך את המשפט ואומר ליושב לימינו את המילה החדשה. ככה כל אחד מוסיף מילה לסיפור ואומר ליושב לימינו את המילה החדשה. בסוף כל אחד אומר בקול את המילה שהוסיף ויוצא סיפור מצחיק. 

טלפון שבור- יושבים במעגל, אחד בוחר מילה ארוכה ומסובכת, ואומר אותה בסוד ומהר לזה שיושב לידו. ככה מעבירים את המילה בין כולם והאחרון צריך לומר מה הוא שמע.

בדרך כלל המילה שמגיעה לאחרון שונה לגמרי מהמילה שהראשון אמר. 

משחק הגזר- עומדים במעגל צפוף ואחד הילדים עומד באמצע. מעבירים מאחורי הגב גזר, והמטרה לגמור אותו בלי שהילד באמצע יגלה אצל מי הגזר.

לכן כל פעם שהוא לא מסתכל, מנסים לקחת ביס בשקט. אם הילד מגלה אצל מי זה, מי שהגזר היה אצלו, הופך להיות באמצע.

ניתן לשחק עם עוד אוכל חוץ מגזר.

פלונטר-השבלול- עומדים במעגל ומחזיקים ידיים, חוץ ממקום אחד בו יש הפרדה ו-2 הילדים לא נותנים ידיים. מתחילים להקיף את אחד הילדים (שלא נתן יד אחת) בריצה-כל הילדים מסתובבים במעגל סביבו עד שלאט, לאט כולם נמעכים על הילד שבאמצע והם לא יכולים יותר לרוץ. אז כולם מרימים ידים, והילד שבאמצע מנסה לצאת וכולם בעיקבותיו. אם יש כאלה שעזבו ידים-כולם מתחילים מההתחלה

פרה עיוורת 

שני כלבים ועצם.

תופסת עכברים

טבעת

משחק המטאטא- הכיתה יושבת במעגל ובאמצע מעמידים מטאטא.

הראשון קורא בשם של תלמיד מהכיתה ואותו תלמיד צריך לתפוס את המטאטא לפני שהוא נופל לרצפה. נפל המטאטא - על אותו תלמיד לספר משהו מביך על עצמו.

הנייר המעופף- אותה מתכונת של המטאטא רק שהפעם לוקחים נייר , תלמיד עומד באמצע ומרים את ידו. הוא קורא בשם של תלמיד מהכיתה ונותן לדף ליפול ארצה. במידה והתלמיד אשר קראו בשמו תופס את הנייר ממשיכים הלאה. במידה ולא, קורעים את הדף לשניים. המטרה היא לעבור כמה שיותר ילדים בלי לקרוע את הנייר. 
הכיסא הריק- הכיתה יושבת במעגל. במרכז עומד תלמיד. כל הכיתה יושבת על הכיסאות אך יש כיסא אחד ריק. המטרה לא לתת לתליד שעומד במרכז להתיישב בכיסא. לשם כך כל הכיתה נעה עם כוון השעון ומדלגת מכיסא לכיסא על מנת לא לאפשר לתלמיד להתיישב בכיסא.

סלט פירות- המשחק שכולם מכירים רק עם רעיונות חדשים כמו: למי יש גרביים לבנים, מי שקרא לאחרונה ספר מי שצפה אתמול במבט לחדשות, וכו.

אני והחברה- מבקשים משני תלמידים המכירים זמן רב להתנדב למשחק. אחד יוצא החוצה. קובעים קריטריונים עם הכיתה אשר יוכיחו עד כמה הם מכירים אחד את השני. הקריטריונים יכולים להיות: צבע אהוב, מאכל אהוב, תחביב, בגד אהוב, בילוי מועדף, נסיעה מיוחדת, טעמים בגלידה וכדומה. את השאלות הללו יש לשאול את התלמיד אשר נשאר בכיתה לגבי התלמיד אשר יצא החוצה. עורכים תחרות בין מספר זוגות מנצח הזוג אשר ענה נכון על כל השאלות- לא יותר משלוש ארבע שאלות לכל זוג. חשוב שהשאלות לא יחזרו על עצמן כדי שהתלמידים לא יתאמו ביניהם תשובות.

אמת ושקר- מושיבים את הכתה במעגל. כל תלמיד אומר בתורו שני משפטים אשר קשורים אליו (למשל, חוויות שעבר), כשהאחד אמת והשני שקר ועל הכתה לנחש מהו המשפט הנכון.

הפסיכולוג- 2-3 ילדים יוצאים החוצה, בינתיים ילדי הכתה בוחרים חוק כלשהו שעל כולם לעמוד בו לדוגמא: כל התשובות לשאלות שישאלו יתחילו באות א'. עונים על התשובות על פי פרטי חייהם של אלה שיצאו החוצה וכו'

הילדים שיצאו חוזרים לכיתה, שואלים שאלות ולפי התשובות הם צריכים לנחש מהו החוק שהכיתה בחרה.

NEVER יושבים במעגל , כל ילד בתורו מספר משהו שאף פעם הוא לא עשה. כל מי שעשה את אותו הדבר שהילד סיפר, מרים אצבע. מי שהגיע ל-3 אצבעות צריך לספר מקרה מצחיק או מבייש שקרא לו.

אמת או חובה

הרוצח
מאפיה
המלך אמר
ים-יבשה
משחק הכיסאות
מסדרים כיסאות בשורה, כאשר הם פונים לסרוגין ימינה או שמאלה, כלומר כך שניתן להתיישב בנוחות על מחצית הכיסאות מצד זה של שורת הכיסאות, ועל מחציתם האחרת מן הצד השני. במשחק משתתפים ילדים כמספר הכיסאות ועוד אחד. הילדים מקיפים בטור את הכיסאות לצלילי מוזיקה, עליה שולט מארגן המשחק. כאשר המארגן מפסיק את המוזיקה, על כל הילדים להתיישב. מי שלא מצא כיסא לשבת עליו מפסיד בסיבוב, ועליו לפרוש מן המשחק ולקחת עימו כיסא אחד, כך שתמיד יחסר מקום אחד. המשחק מסתיים כאשר נותר רק משתתף אחד במשחק.

קונטאקט משתתף א' בוחר מלה (נניח: "גרדרובה"). הוא מגלה את האות הראשונה (ג') לשאר המשתתפים. למשתתפים שתי ברירות: לנחש את המלה או להשיג אות נוספת.

על אחד המשתתפים לחשוב על מלה שמתחילה באותיות שגילה משתתף א' (נניח: "גמל"). עליו להסביר לשאר המשתתפים, למעט משתתף א' ששומע את ההגדרה אך לא רשאי לענות עליה, מהי המילה עליה חשב. זאת באמצעות הגדרה קצרה ואסוציאטיבית. בדוגמה שלנו משתתף ב', שחשב על המילה "גמל", מגדיר בקול "ספינת המדבר". למשתתף שלישי נדמה שהוא מזהה את המילה "גמל". עליו להכריז "קונטאקט!". עתה יספרו משתתפים ב' ו-ג' יחדיו: "אחת, שתיים, שלוש" ויאמרו את המלה "גמל". אם אכן אמרו שניהם "גמל" (ולא, נניח, אחד מהם אמר "גדליה"), הם זוכים באות נוספת מהמלה של משתתף א'. אם כך, משתתף א' במקרה זה מוסיף את האות ר' (האות השנייה במלה "גרדרובה"). ממשיכים לשחק כאשר כעת נדרשים המשתתפים למצוא מילה המתחילה ב- "גר" (לדוגמה "גרביים").

לעתים משתתף א' מזהה בעצמו את המילה של המשתתפים האחרים. בדוגמה שלנו ייתכן ולאחר ההגדרה "ספינת המדבר", הבין משתתף א' כי מדובר בגמל. לרשותו 3 השניות בהן סופרים המשתתפים לאחר ה"קונטאקט" כדי לומר "לא גמל" ובכך לבטל את נסיון גילוי האות. במקרה כזה המשחק ממשיך והמשתתפים ממשיכים לחפש מלים שיענו על הדרישות. גם אם לאחר אמירת ה"קונטאקט" המלים עליהן חשבו המשתתפים שונות, חיפוש המלים ממשיך.

המשחק מסתיים כאשר אחד המשתתפים מגלה את המילה עליה חשב משתתף א'. במקרה זה, הוא זה שיחשוב על מילה והמשחק חוזר חלילה.
שבע בום
סרט:
חניך יוצא החוצה, בינתיים הקב'/ מחליטה על שם של סרט, ולפי סדר כל אחד מקבל מילה משמו של הסרט. כשהחניך נכנס ושואל שאלות בנוגע לסרט, התשובות צריכות לכלול מילה משמו של הסרט, ועל החניך לזהות את הסרט.

הראשג"/ד אינו אוהב ג'/: המדריך אומר:"/ הראשג"/ד אינו אוהב ג'/- מה יאכל? כל חניך צריך לומר שם של מאכל שלא תהיה בו האות ג'/. ניתן להחליף את האות, וגם את הדבר שהראשג"/ד אינו אוהב.

בעיניים קשורות: מחלקים את הקב'/ ל2 -. אחד מכל זוג קושר את עיניו וצריך לפי הוראות בן זוגו לבנות מגדל או דבר דומה.

זיפ זאפ: לאחר ביצוע סבב שמות. מושיבים את החניכים במעגל, המדריך ניגש לחניך כלשהו ואומר לו "/זיפ"/ על החניך לומר את השם של זה שיושב לשמאלו. אם המדריך אומר "/זאפ"/ את השם של זה שלימינו. טעה יקבל על ראשו מכה מעיתון מגולגל.

קורי עכביש: יושבים במעגל. המדריך זורק כדור צמר אל חניך מסוים ואומר את שמו ( המדריך מחזיק בקצה החוט), החניך זורק את הכדור לחניך אחר, תוך קריאת שם המדריך ושמו שלו וכך הלאה ( כל חניך ממשיך לאחוז בכדור הצמר , כך שנוצר קור עכביש). מקובל יותר באמצע השנה, כשהחניכים אומרים דברים חיוביים ושליליים על חבריהם.

לספור מ1 - עד 10: סופרים עד 10 מבלי ששני אנשים יגידו יחד ספרה. אם אמרו יחד, מתחילים מהתחלה.

שלפלף: המדריך עומד עם עיתון מגולגל ופונה לחניך כלשהו, כשהמדריך אומר שלפלף, על החניך לומר את שמו ולהפך. מי שטועה . חוטף מכה מהעיתון.

אני יושב תחת עץ רענן: החניכים יושבים במעגל וכל אחד בתורו אומר חלק מהמשפט: "/אני יושב תחת עץ רענן ומחכה ל"/ החניך שאומר "/ל"/ צריך לשבת על הבא אחריו והם מתחילים את המשפט שוב. לתת לכל החניכים מספרים ( לא לפי הסדר) ומי שאומר "/ל"/ אומר גם מספר ומתחלף במקום אם אותו מספר. כך ישבו ליד אנשים חדשים.

גולם: כולם יושבים במעגל, פרט לחניך אחד שמסתובב מחוץ למעגל ובידו חפץ כלשהו, עליו

להניח את החפץ מאחורי חניך אחר ולרוץ מסביב למעגל. על החניך שמאחוריו הונח החפץ לקום מהר ולנסות לתפוס את הגולם. במידה ותפס הוא חוזר למקומו, אם לא אז הוא הופך להיות הגולם.

מעגל כוח: עומדים במעגל ואוחזים ידיים ומסתובבים מהר. זה שעוזב ידיים - נפסל.

הקווה קווה
שוד מושלם:
שני חניכים יוצאים החוצה ומתכננים פשע על כל פרטיו. אח"/כ חניך אחד חוזר לחדרועונה על השאלות של החניכים האחרים בנוגע לפשע. התשובות והשאלות נרשמות ואז אותו הדבר מתרחש עם החניך השני. על כל טעות הם נותנים אחד לשני סטירות.

פתקים על הגב: לכל אחד יש פתק עם שם של אישיות , מחלקים את הקב'/ לזוגות וכל אחד צריך לגלות מיהאישיות שעל גבו בעזרת שאלות של כן ולא.

אנדרלמוסיה: כל אחד מקבל פתק עם משימה וצריך לבצעה, אבל המשימות מנוגדות, למשל: אחד צריך לארגן את הכיסאות בזוגות והשני בשלשות.

משחק המשפחות: כל אחד מקבל פתק עם שם של חיה ובן משפחה של אותה חיה ( אבא , אמא, גור) צריך

 לסדר את המשפחות לפי קולות ותנועות של אותה החיה בהתאם לתפקיד במשפחה

מספרים על הבלאטות: כל אחד כותב עם גיר, מספרים מ1 - עד 4 על הבלאטות. אח"/כ לפי המספר שהמדריך קורא צריך לעמוד על הבלאטה, בעלת אותו המספר, האחרון שעולה על הבלאטה נפסל ונותן משכון.

משחק אסוציאציות: יש שתי קב'/ ולכל אחת מהן לוח המחולק ל 9 - משבצות. כל משבצת מקבילה אצל שתי הקב'/ כתובה מילה והאסוציאציה שלה ( שמיים - שמש). קב'/ אחת נותנת עוד מילה המעלה אסוציאציה של המילה במשבצת והקב'/ צריכה לנחש את המילה.

 פתק באוויר: המדריך מחזיק נייר בידו וקורא בשם של חניך, מי שאומרים את שמו, צריך לתפוס את הנייר לפני שיגיע לרצפה, אם לא הצליח לתפוס, חותך את נייר לחצי.

פרקליטים: המדריך שואל שאלות את החניכים וזה שמימין לנשאל צריך לענות על השאלה, מי שטועה או שלא עונה נכון , נפסל ומשלב ידיים והמדריך עובר לחניך הבא.

כן , לא, שחור, לבן: שואלים חניך שאלות ואסור לו לענות בעזרת הארבע מילים הנ"/ל בתשובתו.

שני נואמים - לקום לשבת: שני משחקים נואמים על שני נושאים שונים באותו זמן ומנסים כמה שיותר למשוך את תשומת לב יתר החניכים. כמו כן ברגע שאחד מהם עומד, השני חייב לשבת, וברגע שהראשון מתיישב, על השני לעמוד, כל זאת תוך כדי נאום. הראשון שנשבר הוא המפסיד.

אסוציאציות: חניך אחד אומר מילה, זה שלידו אומר משהו שהמילה הזכירה לו, וכן הלאה לפי הסדר.אסור לחשוב וצריך לומר את הדבר הראשון שעולה בראש.

מי שמכיר את המשחק: יושבים במעגל. המדריך בוחר מוטיב כלשהו שנמצא אצל החניכים, אך לא מגלה אותו לאיש. כולם יושבים ושרים: "/ מי שמכיר את המשחק ,או חושב שהוא מכיר את המשחק, שיקום ויצא"/. החניכים מנסים לזהות את המוטיב. חניך שחושב שהוא יודע, יוצא החוצה עם המדריך ומגלה לו, במידה והוא צודק אז הוא חוזר פנימה ולא מגלה לאיש, אך מחליף את המוטיב לפי בחירתו. אם טעה ,אז המשחק ממשיך כרגיל.

קליעה לתוך נעל: יש שתי קב'/ מתחרות מי יקלע מטבע לתוך נעל הניצבת במרחק. אם נכנס המטבע לנעל זוכה הקב'/ לשלוש נקודות. אם פגע המטבע בנעל זוכה הקב'/ בנק'/. ניתן לשחק גם ע"/יצבירת נק'/ אישית.

משוך - הרפה: כל חניך אוחז בקצה חבל קצר. הקצוות האחרים של כל החבלים בידי המדריך, לקריאת "/משוך"/ על כל חניך לעשות ההפך ולהרפות מקצה החבל, באופן שהחבל יהיה אחוז רק בידי המדריך. לקריאת "/ הרפה"/, על כל החניכים למשוך ולהוציא את החבל מידי מנהל המשחק, כל שגיאה נרשמת כנק'/ לחובתו של השוגה.

משחק השקים: המדריך מכין בשק קטן מספר חפצים שונים. על החניכים למשש את השק, לאחר מכן בכתב ינחשו מה יש בשק. המדייק מנצח.

כדור צוחק: למדריך יש כדור, כאשר הוא זורק אותו לרצפה, על החניכים לצחוק, כאשר הוא זורק אותו למעלה, עליהם לבכות, וכאשר הוא בידיו עליהם לשתוק.

חליבת בוקר: כל אחד מכניס את אגודל יד ימינו לכף ידו הסגורה של זה שיושב לימינו וביד שמאל שלו. סוגר אותה והחניך שמשמאלו מכניס את אגודלו ליד זו. המדריך מספר סיפור בכל פעם שנאמרת מילה מוסכמת מראש, כל אחד צריך לתפוס את אגודלו של שכנו ובו בזמן לברוח בעצמו מכף ידו של שכנו משמאל.

פליפ למים: בסבב כל אחד שר "/ דג אחד, שתי עיניים, זנב אחד, קפיץ קפוץ , קפץ למים"/ והבא אחריו שר "/2

דגים,4 עיניים,2 זנבות, קפיץ ,קפוץ ,קפיץ ,קפוץ, קפצו למים"/ וכך עולים בכמות. מי שמתבלבל  גורם לכך, שיתחילו מהתחלה ומשאיר משכון.

טלפון מתוקן: החניך הראשון לוחש מילה לבא אחריו, מילה זו צריכה להתחיל משפט. השני לוחש לשלישי מילה נוספת הממשיכה את המשפט וכן הלאה, בתום סבב הלחישות יאמר כל  חניך בקול רם את המילה שהוסיף. אם נוצר משפט בעל משמעות מתחילים שוב אם לא יעבור הראשון שקלקל את המשפט לסוף השורה.

מלך המעגל: כל הקב'/ נכנסת לשטח מצומצם, תחום מראש. עם הינתן האות צריך כל אחד לזרוק מן השטח את האחרים. האחרון שנשאר הוא מלך המעגל .

חתימות: בהינתן האות, כל משתתף צריך למלא את הדף שלו בחתימות של יתר הנוכחים. מי שמסיים ראשון קורא "/יש"/, ואז מנסה לפענח את החתימות ולהתאימן לכל אחד ואחד מהנוכחים.

משחק המספרים:המדריך מסכם עם החניכים שכל מספר מציין פעולה אחרת. לדוגמה: מספר 1 כולם קופצים. מספר 2 כולם רצים, וכו'/, המדריך בזמנו החופשי קורא במספר מסוים והחניכים צריכים לבצע. מי שמתבלבל פסול.

מה נשתנה: החניכים עומדים מול המדריך, והמדריך נותן להם להביט בו ואז אומר"/ אחורה פנה"/, וכל החניכים מפנים את גבם למדריך. שמשנה 3 דברים בהופעתו ( כפתור פתוח, שרוך וכו'/ ) ועל החניכים למצוא את השינויים.

נודניק ומצב הרוח: כולם יושבים במעגל, אחד עוזב את המעגל והוא ה"/נודניק"/. הקב'/ בוחרת מצב רוח לפיו יענו לנודניק. הנודניק חוזר ומציג שאלות, שעליהן יענה בהתאם למצב הרוח שנבחר. הוא מתחלף עם אותו אחד אשר אצלו זיהה את מצב הרוח. ואם לא זיהה הוא יוצא שוב.

שאלות: הקב''ה/ יושבת במעגל. פרט לחניך אחד שמתרחק. כל האחרים מחליטים על אישיות כלשהי " חפץ " אירוע היסטורי וכו'/. המנחש חוזר ובעזרת 21 שאלות עליו לזהות את הנושא שנבחר. התשובות הן בכן או לא.

קול מקולקל: כל אחד כותב על פתק נושא מעניין, שהיה רוצה לשמוע עליו הרצאה. אוספים את הפתקים ומערבבים אותם, ומחלקים אותם בין החניכים. כל חניך צריך לקום ולנאום על אותו נושא שבפתקו בפנטומימה. שאר החניכים צריכים לזהות את הנושא.

תשבץ:מחלקים את הקב'/ ל 2 - . בהינתן האות, על כל אחד לרשום את שמו על ריבועי קרטון  שבמרכז החדר. אות אחת על כל ריבוע. אח"/כ על הקב'/ לנסות להרכיב תשבץ של כל חברי הקב'/. מנצחת הקב'/ שמסיימת ראשונה.

ששת: כל משתתף מקבל דף עליו ירשום את שמו ב6 -. דרכים שונות. עליו לחתוך את הדף ( כל שם על חתיכה אחרת), ולקפל את החתיכות. המנחה אוסף את הפתקים, מערבבם ואז כל אחד מוציא 6 פתקים אקראיים. ( לא לפתוח עדיין!). כולם פותחים ביחד את הפתקים, ועל כל אחד לנסות ולהשיג את ששת הפתקים שלו ע"/י משא ומתן עם מי שמחזיק בהם. אין לתת פתק מבלי לקבל תמורתו פתק אחר. מנצח מי שמצא את ה -ששת - שלו ראשון.

זה תלוי: מחלקים את הקב'/ ל2 -. כל קב'/ מסודרת בטור מאחורי קו הזינוק, בצד אחד של החדר. מול כל טור בצידו השני של החדר תלוי בריסטול גבוה על הקיר, מתחתיו יש כיסא, ולכל ראשון בטור יש טוש. בהינתן האות, רץ הראשון בכל טור אל הבריסטול, עולה על הכסא ורושם את שמו בכתב ראי. הוא חוזר ומעביר את הטוש לבא אחריו וכך הלאה, מנצחת הקב'/ שסיימה ראשונה או הקב'/ שבה אין טעויות כתיב.

משחק הראי: כולם מחולקים לזוגות ועומדים אחד מול השני. בכל זוג אחד "/מוביל"/ והשני "/ראי"/. מבלי לדבר עליהם לעשות תנועות איטיות ביותר. האחד "/ראי"/ של האחר, כך שמסתכל מהצד לא יוכל לדעת מיהו "/המוביל"/ ומיהו "/הראי"/. כעבור 2 - 3 דקות, יבקש המנחה להחליף תפקידים.

אייכה : כולם מחולקים לזוגות. כל בני הזוג עוצמים עיניים ומרימים שתי ידיים. עליהם לגעת זה בידו של זה ע"/י שליחת אצבע אחת (בכל יד) קדימה והפגשת האצבעות השלוחות.בהינתן האות ,על כל המשתתפים לנוע בחדר כשעיניהם עצומות. מותר להתקדם רקב מידה ומוצאים אצבע "/להתחבר"/ אליה. על שני בני הזוג להישאר "/מחוברים"/ ביד אחת ועם היד השניה לגשש מסביב עד שתימצא אצבע אחרת להתחברות. רק לאחר ש"/מתחברים"/ ניתן לעזוב את היד השניה ולחפש אצבע חדשה. מדי חצי דקה המנחה נותן אות לפתיחת עיניים ולהגיד שלום לבן זוג החדש.

 מועבר שוב שמאלה, עד שנסגר הסבב וכל אחד מקבל את הפלקט שלו חזרה .

לו היית: יושבים במעגל עם הגב למרכז המעגל, כשלכל חניך 5 דפים ומספר טושים. המדריך מתחיל במשפט: "/לו היית קו, איזה קו היית רוצה להיות ? על כל משתתף לצייר משהו שיבטא את התשובה. לאחר שסיים עליו להעביר את הדף לסוף ערמת הדפים. כעבור דקה יאמר המדריך משפט נוסף וכך 5 משפטים או יותר, לאחר מכן כל חניך יצטרך לכתוב על כל דף, במספר מילים. למה צייר את הציור. לבסוף מסתובבים כשהפנים אל תוך המעגל ומציגים בסבב את הדפים בתוספת הסבר לו היית קו " לו היית צורה " לו היית נוף " לו היית צבע " לו היית גיבור מסיפור ילדים.

מעבר מכשולים: הקב'/ מחולקת ל2 - , כשלכל אחת יש שני נציגים: סומא ומוביל. על רצפת החדר ישנם מכשולים רבים ומגוונים. בהינתן האות כל זוג יוצא לדרך אל קו הסיום. המוביל צריך  להוביל את הסומא מבלי שזה יגע בשום מכשול. אם נגע במכשול - יחזור לקו הזינוק. מנצח הזוג שמגיע ראשון לקו הסיום.

העיוורים והפיקח: כל המשתתפים קישורי עיניים ומצוידים במטפחת, פרט לאחד פיקח, שלו יש משרוקית. בעל המשרוקית יכול להסתובב בין החניכים "/העיוורים"/ כרצונו, מפעם לפעם עליו לשרוק. מטרת השאר - להצליף בו עם המטפחת. מי שפוגע בשורק - מתחלף איתו.

זרם הזמזום: הקב' נחלקת ל- 2 , כולם עומדים זה מול זה, כשכל חברי קב' אוחזים ידיים ביניהם.

 בהינתן האות, מתחיל הראשון בכל קב' לרמזם בפה סגור, כשתם האויר בריאותיו, או

 כשהוא עומד לצחוק, עליו ללחוץ את ידו של שכנו, כדי שייפתח מייד בזמזום. גם השני

 מזמזם עד קצה יכולתו ומעביר הלאה. אם פסק זרם הזמזום בקב' מסיבה כלשהי, הקב' הפסידה.

 82) משענת לעיוור:

 הקב' מחולקת לזוגות. אחד מבני הזוג מכוסה עיניים, על בן הזוג השני להוביל את

 העיוור במסלול שנקבע מראש ע"י המדריך. הנחיית "העיוור" נעשית רק ע"י דיבור. לאחר מכן הם

 מתחלפים בתפקידים וכעת ההנחיה מתבצעת ע"י סימנים בכפות הידיים שהם יאחזו.

 רגל ענוגה: המדריך מזמין חניך אחד ומכסה לו את עיניו. אז הוא מזמין שלושה חניכים נוספים,

 שחולצים נעליים.

 המדריך נוקב בשמו של אחד מהשלושה, ועל מכוסה העיניים לזהותו ע"י מישוש כף

 הרגל.

מנהרת הזמן: הקב' מחולקת לזוגות. המדריך שולח כל זוג לתוך מנהרת הזמן שבנויה משורת שולחנות

 המכוסים בד. לרשות כל זוג 3 דקות לעבור במנהרה ולקחת פתק מערמת הפתקים שבסופה.

 הפתקים ערוכים בסגנון "מי אמר למי ?".

 כל זוג צריך לתכנן תשובות מצחיקות, במקביל הקב' מקבלת את אותו הפתק מהמדריך

 כדי לחשוב גם על רעיונות. בהישמע שריקה על בני הזוג לחזור לקב' ולהציג מעין דו שיח של "מי

 אמר למי?".

 רעיונות לצמדים: הגנב לשוטרת / השוטרת לגנב. התינוק לסבתא / הסבתא לתינוק,

 הביצה לתרנגולת ולהפך/ החוט למחט ולהפך/ המלך לעבד ולהפך וכו'.

פיפולו: כפות הידיים של המשתתפים נחות על הירך, המדריך מכריז: " פיפולו, פיפולו "וכולם

 מכים בשתי אצבעות לסרוגים על הברכיים ( בידיים מאוגרפות ורק אצבע אחת ישרה).

 המדריך מכריז "פיפולו" במשך זמן מה ולפתע מכריז "חומה" או "שטח" או "מגדל".

 אם קרא "שטח" . על החניכים לפרוש את הידיים על הרגליים.

 אם קרא "חומה" . עליהם להציב את הידיים כחומה ( זרת נוגעת בזרת ובוהן כלפי

 התקרה). אם קרא "מגדל" - עליהם להניח אגרוף על אגרוף.

 המדריך מנסה לבלבל את החניכים ע"י שהוא קורא דבר אחד ומבצע דבר אחר. מי

 שמתבלבל זוכה בנקודה רעה לזכותו.

הגורילה: כולם יושבים במעגל ואחד יוצא החוצה מהחדר.

 החניכים מחליטים מי יהיה "הגורילה" ועליו לצעוק חזק יותר מכולם. מזמינים את

 "המנחש" וכולם מתחילים לשאוג ולקרוא כמו גורילה, למנחש יש 3 ניסיונות לגלות מיהו

 "הגורילה". אם הצליח הוא מתחלף איתו, אם לא הוא יוצא שוב.

 ניתן לעבוד על אחד מהמשתתפים ע"י כך שמוודאים מראש שבניסיון ה- 3 , כל מי שעליו יצביע

 יודה שהוא ה"גורילה" ויצא החוצה. אז תבחר הקב' במי שהיה המנחש, כדי שיהיה "גורילה".

 המנחש נכנס וב- 2 3 , כאשר יתן המדריך סימן הניחושים הראשונים לא מצליח, בפעם ה-

 ישתתקו כולם, ורק "הגורילה" תשאג את שאגתה.

גשרים: מחלקים את הקב' ל- 2 . והקב' מסתדרות בשני טורים כשרגליהם מפוסקות כ"גשרים", לראשון

 בכל טור יש כדור.

 בהינתן האות, מגלגל הראשון את הכדור בין רגליו אל האחרון בטור, והוא ברגע שהכדור מגיע

 אליו רץ והופך להיות ראשון ושוב מעביר את הכדור, עד שהראשון שב למקומך. מנצחת הקב'

 שמסיימת ראשונה את כל הסבב.

"הרצל אמר" כולם יושבים / עומדים, והמדריך נותן לחניכים הוראות שונות אותן הם אמורים לבצע,

 רק במידה ובתחילת המשפט הופיעו המילים "הרצל אמר", אחרת אין לבצע את

 ההוראות.

 המדריך צריך לתת את ההוראות במהירות ולסירוגין, כך שיווצר בלבול, ניתן לומר דבר

 אחד ולבצע אחר, כל המתבלבל שלוש פעמים . נותן משכון, שנפדה ע"י ביצוע משימות קטנות.

מלחמת אינדיאנים: שני חניכים עומדים על ארבע, וביניהם קערה מלאה במים. הם אוחזים זה בראשו של זה. מטרתםלהוריד את ראשו של השני אל תוך הקערה ואל המים.

מלחמת קנגורו: לכל החניכים פיסת נייר בין ברכיו, והם צריכים להדוף זה את זה בעזרת הידיים בלבך,

 במטרה להפיל את פיסת הנייר של היריב.

מלחמה סינית: שני חניכים עומדים גב אל גב משני צדדיו של קו המסומן על הרצפה.

 השניים מתכופפים קדימה אוחזים איש ביד ימין של חברו, המושטת מבין שתי הרגליים.

 בהינתן האות, עליהם לנסות ולמשוך את היריב את מעבר לקו המסומן.

מטוטלת: כל החניכים יושבים על הרצפה, במעגל צפוף ומושיטים ידיים לרגליים למרכז המעגל,

 אחד החניכים עומד במרכז והוא ה"מטוטלת", הוא משלב ידיים.

 בהינתן האות, מפילה ה"מטוטלת" את עצמה לאחד הצדדים ( מבלי לכופף את הברכיים),

 החניכים תומכים בה בעזרת זרועות פרושות קדימה, ומעבירים אותה הלאה במעגל. אם נפלה

 ה"מטוטלת" אצל אחד החניכים . עליו להחליפה ולהיות ה"מטוטלת" הבאה.

קרן אור באפלה: יש 4 חניכים, שעיניהם מכוסות, סביבם במעגל רחב מאד יושבים שאר החניכים.

 ארבעת החניכים, צריכים למצוא על הרצפה: נר וקופסת גפרורים, ולהדליק את הנר.

 מנצח . החניך שהדליק את הנר ראשון.

משחק הלויתן: לכל חניך יש פתק, שעליו כתובים שמות של 2 בע"ח, השם השני יהיה אחיד עבור כולם .

 לויתן, לדוגמה: סוס / לויתן, פרפר / לויתן וכן הלאה.

 המדריך מחלק פתק מקופל לכל חניך, ועליו לקרוא בחשאי את הפתק שלו מבלי להראותו לשאר

 החניכים. המדריך מבקש מכל אחד להניח את ידיו על מותניו, כשזרועותיו שלובות בזרועות אלו

 שעומדים משני צדדיו (גם הידיים שלהם על מותניהם). המדריך מכריז על שם של בע"ח, ומי ששם

 זה מופיע אצלו בפתק, צריך להתיישב בזריזות על הרצפה, שני החניכים העומדים משני צדדיו,

 צריכים למנוע זאת ממנו ע"י משיכתו כלפי מעלה.

 מאחר ואיש לא יודע מי הוא מי - צריכים כולם להיות ערניים.

 כעבור כמה סבבים, יכריז המדריך על השם "לויתן", המשתתפים, שאינם יודעים כי השם מופיע

 בכל הפתקים... יתיישבו כולם כאחד על הרצפה.

חפצים במעגל: כל החניכים עומדים במעגל, כל חניך מניח במרכז המעגל חפץ השייך לו; נעל, מטפחת

 וכו'. המדריך מוציא חפץ אחד, כך שמספר החפצים קטן באחד ממספר החניכים.

 הקב' מסתובבת במעגל, בכיוון השעון ומבצעת את הוראות המדריך; לקפוץ, להתקדם,

 ללכת אחורה וכו'. בהינתן אות שסוכם מראש, על כל חניך לרוץ למרכז המעגל ולקחת

 חפץ כלשהו (לאו דווקא שלו), מי שנשאר ללא חפץ עוזב את המשחק, ביחד עם חפץ אחד, והוא זה

 שנותן את ההוראות בסבב הבא.

משחק התמימים: כל החניכים יושבים ולכל אחד יש מספר סידורי. המדריך פותח ואומר לאחד החניכים:

 "שלשום נשברה שמשה, וכולם אומרים כי אתה שברת אותה! ". החניך צריך לענות מיד בתמימות

 "מי, אני?" והמדריך משיב "כך אתה, אל תהיה תמים!", ה"נאשם" צריך לענות מיד "זה לא אני,

 זה מספר ___" ( למשל מספר 10 10 צריך להמשיך את הדו שיח. יש לשחק,) ואז זה שמספרו

 במהירות ומי שמתבלבל 3 פעמים , נותן משכון, שנפדה ע"י ביצוע משימות קטנות.

מסלול נעליים: כולם יושבים במעגל, חולצים נעליים ונותנים אותן למדריך. המדריך קורא בשמו של

 אחד החניכים חורק את הנעל לכיוונו, הוא תופס אותה חורק אותה למישהו אחר במעגל תוך כדי

 קריאה בשמו ומשלב את ידיך. את הנעל ניתן לזרוק רק למי שעדיין לא קיבל נעל (ידיו לא

 משולבות).הנעל עוברת בין כולם ולבסוף חוזרת למדריך. הדרך שעברה הנעל היא קבועה וכך על

 כל אחד לזכור ממי קיבל נעל ולמי מסר.

 עכשיו מתחיל המדריך מחדש את הסבב, רק שעתה הוא מוסיף כל מספר שניות נעל נוספת לסבב,

 כך עד שכל הנעליים מסתובבות במעגל.

אמא, אבא, ובן: מכינים מספר שלישיות של פתקים, לדוגמה: אבא טוב, אימא טובה, בן טוב. מערבבים את

 הפתקים ומחלקים לכל חניך פתק.

 בהינתן האות על החניכים לחפש את השלישייה המתאימה ולהתיישב אחד על השני,

 כאשר האב למטה, האם באמצע והבן למעלה.

 השלישייה האחרונה שמתיישבת יוצאת מהמשחק יחד עם קלפיה וכל השאר ממשיכים

 לשחק עד שנשארת שלישייה אחת .

אנשים לאנשים: מסתדרים בזוגות במעגל, המדריך קורא בשני איברים בגוף והזוג צריך לגעת בעזרת

 האיבר המוזכר באיבר השני בבן הזוג, למשל; יד' מצח. אחד מבני הזוג צריך בעזרת היד לגעת

 במצחו של בן זוגו. כאשר המדריך קורא אנשים . לאנשים, כולם חייבים להחליף בן זוג. החניך

 שנשאר בודד - הוא המנחה.

מזה, כמה, וממי: לאחד החניכים קושרים את העיניים. המדריך יעמוד מאחוריו וישאל מספר שאלות.

 כשלכל שאלה 5 תשובות, והוא ( המדריך) ימחיש את התשובות בפנטומימה. החניך צריך לבחור

 את התשובה מבלי לדעת / לראות אותה, האפשרויות - אתה רוצה מזה - מראים בפנטומימה

 צביטה/ מכה / נשיקה, כמה - מראים את מספר הפעמים.

 ממי - מצביעים על אחד החניכים.

 לאחר שבחר החניך את התשובה לכל שאלה, ייגש החניך ש"זכה" לבצע את התשובה

 אליו, ויבצע את המשימה כמספר הפעמים שהעיוור ביקש. אח"כ יחזור למקומר, והעיוור ינסה

 לזהות בעיניים פקוחות מי ביצע את המשימה.

מלחים: כל החניכים נותנים ידיים במעגל, פרט לזוג אחד שמסתובב מסביב למעגל. ברגע שהזוג

 מחליט להצטרף לסירה (למעגל), הוא פותח ידיים של שניים במעגל. זוג המלחים רץ

 לכיוון אחד מסביב למעגל, והזוג שנפרץ בכיוון אחר, הזוג שיגיע ראשון לפרצה יעלה

 לסירה ( מעגל), והזוג השני יסתובב לו.

כוכב: החניכים מסתדרים במעין כוכב משורות של 5-6 חניכים. אחד החניכים מסתובב בין כולם עד

 שהוא מחליט לגעת באחד מאחרוני השורות, אם הוא אומר לו "ברחך ממני", הוא רץ לכיוון אחד

 וכל אותה השורה רצה לכיוון ההפוך. אם הוא אומר " בואו איתי", כל השורה רצה אחריו.

 האחרון שיתיישב הוא הבא שיסתובב מסביב לכוכב.

מעגל מאוזן: עומדים במעגל במספר זוגי של חניכים. כל הזוגיים, עומדים עם הפנים כלפי מרכז

 המעגל, וכל האי - זוגיים, עומדים עם הפנים החוצה. כולם נותנים ידיים וכשהמדריך סופר עד 3,

 כולם נשענים קדימה ומנסים להתאזן, אח"כ מנסים להתאזן אחורה.

לחיצת יד טלפתית: כל אחד בוחר מספר מ - 13 לעצמו. כולם מסתובבים בחדר ולוחצים ידיים עם האחרים לפי המספר שבחרו לעצמם. אם בחרתי 2 2 לחיצות כל פעם. אם ,אני אלחץ את ידי עם האחרים

 בחרתי מספר אחד יותר מהאחר, כשאמשיך ללחוץ את ידו, למרות שהוא עצר, יוצר מתח ביננו

 ונדע שאין ביננו טלפתיה. כך מסתובבים עד שמוצאים את כל השותפים למספר.

תכונות:כולם במעגל, אחד החניכים יוצא מהחדר והקב' בוחרת באחד החניכים, החניך שיצא חוזר ושואל

 שאלות על תכונות החניך שנבחר, השאלות הן לפי הנוסח הבא: אם הוא היה ארץ, איזה ארץ הוא.

ערמות: חניך אחד עומד בתוך מעגל ושואל את יושבי המעגל שאלות, שהתשובות עליהן הן בכן /

 לא. אם הנשאל משיב "כן" הוא עובר לשבת על ברכיו של זה שלימינו. אם השיב "לא"

 יעבור לשבת על זה שלשמאלו. וכך הלאה עד שכולם יושבים על חניך אחד.

 ניתן לעשות את המעבר בישיבה, רק במידה והחניך טועה בתשובתו ואז לפי התשובה

 הנכונה יעבור לשבת על החניך מצד ימין או שמאל.

איש השלג: חניך אחד הוא איש השלג והוא עיוור. כל הקב' שרה חרוז: " איש השלג כה עיוור, הוא

 עושה אותי עיוור" כשגומרים לשיר את החרוז, כולם צריכים לשבת מהר על הברכיים,

 אם הוא הצליח לגעת במישהו לפני שהוא התיישב, הוא הופך להיות יחד איתו איש שלג

 עיוור.

 6 קרא: כולם יושבים במעגל, אחד החניכים יושב במרכז המעגל ועוצם את עיניו. המשתתפים

 מעבירים חפץ כלשהו מאחד לשני בכיוון השעון. זה שבאמצע אומר "עצור" ונוקב באות

 מסוימת והחניך שאצלו נעצר החפץ, צריך לומר 6 מילים המתחילות באותה האות.

 בינתיים מעבירים במהירות את החפץ במעגל במידה והחפץ מספיק להגיע שוב אל החניך שאצלו

 זה נעצר קודם, הוא מחליף את זה שבמרכז, אם הוא הספיק לומר 6 מילים, הוא נשאר במעגל.

אסור לומר לא: זוג משתתפים שמתנדב, צריך לנהל שיחה על נושא שנבחר ע"י הקב'. אסור להם לומר

 "לא", בכל פעם שהם אומרים "לא" הקב' צורחת עליהם. כדאי לבחור נושאים שגורמים לויכוח.

העבר תפוז: הקב' מסודרת בשתי שורות צפופות. הקיצוני בכל שורה, מניח תפוז על רגליו ומנסה

 להעבירו בעזרת רגליו בלבד לזה שיושב לידו. מנצחת הקב' שסיימה ראשונה.

טלפון גב: כולם יושבים במעגל, פנים אל גב. אחד מהמעגל מצייר ציור כלשהו על חברו, הציור

 עובר מאחד לשני עד שהוא חוזר אל החניך הראשון. מה השתנה? ( כמו טלפון שבור).

 ניתן לעשות מזה מסאז' קבוצתי לפני השינה.

 אלמנט משותף: אחד החניכים יוצא החוצה מהחדר והוא המנחש. השאר בוחרים מילה או תנועה משותפת או

 נושא משותף לכולם. כ"א מתכנן סיפור קצר מאד, שמכיל את המילה/ נושא עליו/ה הוסכם או

 לעשות את התנועה המשותפת במהלך הסיפור. על המנחש לנסות לזהות את האלמנט המשותף

 לכולם.

זכרון חפצים: יושבים במעגל, המשתתפים צריכים לומר בסבב שמות של חפצים ברצף ובמהירות ובלי

 לומר אה... א... ובלי ו' החיבור בין החפצים.

 סבב א' - כ"א אומר חפץ אחד. סבב ב' - כ"א אומר שני חפצים. וכן הלאה, כל מי שטועה - נפסל.

הגדלת מושג: יושבים במעגל, וכ"א בתורו אומר חפץ, שגדול יותר ממה שאמר קודמו; סיכה, גפרור...

 ניתן לעשות זאת גם לגבי בע"ח, רהיטים וכו'. יש לדאוג שאף אחד לא יקפוץ באמצע

 הסבב ויאמר דבר גדול כ"כ שאין לו מתחרים (דינוזאור).

אמת ושקר: כ"א מספר בתורו סיפור קצר על עצמו או מקרה שקרה לו. הוא יכול לספר סיפור אמיתי או

 שיקרי. על כל אחד מהחניכים לומר האם הסיפור אמיתי או שיקרי ולמה הוא חושב כך.

זיכרון והסתכלות: המדריך מכין מספר חפצים זעירים כ- 20 מניחם על השולחן ומכסה אותם בשמיכה.

 החניכים מקיפים את השולחן, המדריך חושף את החפצים למשך דקה ומכסה שוב את

 השולחן, החניכים צריכים לרשום את כל החפצים שזכרו. זוכה - החניך שזכר הכי הרבה חפצים.

 ב) ניתן גם לפזר את החפצים ברחבי החדר, על החניכים להסתובב ביניהם, לאחר

 מכן כולנו מסתובבים עם הפנים לקיר והמדריך משנה את מיקומם של מספר חפצים.

 והחניכים צריכים לענות על שאלות שהוא שואל, כגון: מה הוחלף? מה הוצא? מהו החפץ הארוך

 ביותר? מי שענה נכון על השאלות הוא הזוכה.

 ג) ניתן גם לבצע את השינויים בחפצים כשכל החניכים מחוץ לחדר, וכשהם נכנסים

 הם צריכים לגלות את השינויים. חניך שגילה שינוי, אינו מכריז על כך אלא מחפש את

 שאר השינויים, אם לא מצא עוד הוא מתיישב ואינו מדבר. שוב כל החניכים יוצאים

 (כולל החניכים שמצאו שינויים) והמדריך משנה את סדר המיקום, וכך חוזר התהליך

 מספר פעמים. הזוכה הוא זה שגילה את מירב השינויים.

 ד) ניתן גם לחלק את הקבוצה ל 2: קבוצות שוות בגודלן, שיסתדרו סביב לשולחן.

 על השולחן כ- 30 חפצים, החניכים מסתכלים על החפצים למשך דקה ואז המדריך מכסה את

 החפצים. לפי תור קורא חניך מקבוצה בשם של אחד החפצים, ואחריו חניך מהקבוצה השניה.

 חניך שקרא בשם חפץ שלא הוזכר מזכה את קבוצתו בנקודה. קריאה בשם חפץ שנאמר כבר

 מורידה נקודה, קריאה בשם חפץ שלא נמצא כלל על השולחן מורידה 2 נקודות. המדריך מוחק

 את החפצים שנאמרו. הקבוצה שזכתה ברב הנקודות - זוכה.

הסתכלות בתמונות: המדריך בוחר לו תמונה ובה פרטים רבים, החניכים מסתכלים על התמונה למשך דקה,

 שלאחריה המדריך שואל שאלות בנוגע לתמונה ועל החניכים לרשום על נייר את

 תשובותיהם. תשובה נכונה מזכה בנקודה והזוכה הוא בעל מירב הנקודות.

הרוכל: חניך אחד שנבחר הוא ה"רוכל" והוא מוציא מתוך תיבתו חפצים שונים ומכריז, תוך כדי דיבור

 בלתי פוסק של דברי שבח, על ערך "סחורתו". את החפצים הוא משלשל לתוך כיסו, כאשר גמר,

 רושמים החניכים את החפצים שה"רוכל" הזכיר לפי הסדר, המדייק ביותר .

ראיה מזורזת: המדריך קושר על חבל ארוך מערכת חפצים, כגון: כף, מזלג, סכין, ברזל כלים וכו' קצה

 אחד יחזיק בעצמו ואת הקצה השני יקשור לחלון או לכל חפץ אחר, המדריך מגלגל את

 החבל ועל החניכים ולרשום את מה שהם רואים על נייר. יש לדאוג להתחיל לגלגל את

 החבל לפני כניסת החניכים לחדר ולכך שלא יהיו יותר מ- 15 חפצים על החבל.

אוסף תנועות: אחד החניכים עושה תנועה מסוימת. השני מחקה אותו ומוסיף, השלישי מחקה את מעשה שני

 הראשונים ומוסיף תנועה משלו. הטועה הוא גולם א' וכן הלאה. הבא אחריו שמגיע לתנועתו של

 הטועה מראה בידיו סימן 0 1: . שני שטעה הוא גולם ב', תוך פניה אל הטועה, וכן מסמן באצבעו

 אף הוא אפס גדול, אלא שהאצבעות הפעם תסמנה - 2 . המשחק מסתיים כשעולה מספר הגלמים

 על בעלי הזיכרון.

היכן השעון: המדריך מסדר עשרה כובעים על הרצפה ותחת אחד מהם הוא מסתיר שעון יד אנלוגי.

 החניכים צריכים לזחול אחד אחד ליד הכובעים ולנחש היכן השעון. כל חניך מספר

 למדריך היכן השעון בלחישה. 2 נקודות למגלה.

 ב) ניתן גם לשחק זאת כמרוץ שליחים בין שתי קבוצות, הנציג מודיע למדריך היכן

 השעון וישב בצד, אחריו יבוא השני.

 ג) ניתן גם לכסות את עיני כל החניכים ולשים ברחבי החדר שעון מעורר, שאותו

 יצטרכו החניכים למצוא על פי תקתוקו. המגלה הראשון זוכה ב- 5 4 , עד לחמישי. נקודות, שני ב-

מי התקדם: חניך מכוסה עיניים עומד במרכז מעגל, יתר החניכים עומדים במרחק של כ- 10 מ' ממנו,

 מתקדמים אל ה"עיוור". ה"עיוור" צריך לפי הרחש להצביע על מקום הימצאו של ההולך. אין

 להתקדם ביחד אלא ביחידות. במידה וה"עיוור" הצביע על ההולך, עליו לחזור 5 צעדים אחורה.

 זוכה מי שהגיע לקרבה של 2-3 מטר מה"עיוור".

זכה בסוכרייה: החניכים עומדים או יושבים במעגל, במרכזו חניך מכוסה עיניים עם משרוקית. בידי אחד

 החניכים שקית עם סוכריות עטופות. בהינתן האות, עוברת השקית מיד ליד בין החניכים במעגל.

 עם הישמע שריקה, חייב זה שהשקית אצלו להוציא בזהירות סוכרייה ולהוריד את עטיפתה.

 ה"עיוור" צריך לציין לפי רעש הרשרוש את הכיוון בו נמצא מחזיק השקית. הצליח . הסוכרייה

 שלו. לא הצליח . זוכה זה שהוציאה מהשקית.

מקהלה: החניכים יושבים במעגל. אחד החניכים יושב במרכז, בהינתן האות, כל חניך שר שיר -

 כרצונו. החניך שבמרכז המעגל עובר ליד כל חניך ומנסה להקשיב ולזהות. כעבור מספך

 דקות תיפסק השירה והוא יצטרך לזהות כל שיר ומי שר אותו.

המחרגה: החניכים עומדים במעגל, שבמרכזו עומד חניך מכוסה עיניים. ה"עיוור" מצביע באצבעו

 על אחד החניכים. אותו חניך חייב להקיף את המעגל ולחזור למקומו. הרגיש בו ה"עיוור" - קורא:

 עמוד! ועל המקיף לעמוד. "העיוור" מצביע על הכיוון בו עצר המקיף. כיוון נכון - יתחלפו

 בתפקידים. לא כיוון נכון - זוכה המקיף בנקודה ויחזור למקומו. ניתן לרוץ לכל כיוון מסביב

 למעגל. זוכה - בעל רוב הנקודות.

מצא את החפץ: החניכים עומדים מכוסי עיניים בחדר. המדריך משליך חפצים על הרצפה, ועל החניכים

 לזהות את מקום הנפילה ולמצוא את החפץ. חניך שמצא את החפץ זוכה בנקודה. בעל

 מירב הנקודות זוכה.

חמורים קשי עורף: כל שני חניכים עומדים פנים אל פנים על ארבע, וסרט רחב כרוך סביב ראשם או עורפם.

 בהינתן האות, מתחיל כל אחד מהם למשוך את חברו לאחור. המצליח להזיז את חברו

 מטר לאחור - מנצח.

פקודה כנגד פקודה: החניכים נחלקים לשתי קבוצות העומדות במרחק של 10 מטר זו מזו. המדריך עומד במרכז הרווח ומכריז בקולו על שתי פקודות מנוגדות. למשל: * אתם עמדו עמידה ישרה . ואתם - הכריחו את

 חברי הקבוצה השניה לשבת. * אתם צריכים לעבור לצד שממול . ואתם- לא לתת לאיש לעבור

 וכו'. בהינתן האות, מנסה כל קבוצה לבצע את ההוראה שניתנה לה, בזמן שנקבע מראש ( כ- 2

 דקות). בתום הזמן מפסיק המדריך את הפעילות ומזכה את הקבוצה אשר הצליחה במשימתה, או

 שהצליחה יותר מיריבתה ( עברו לצד האחר - 6 8 חניכים). מיד אח"כ חוזרים כולם ,מתוך

 למקומם ומחכים לפקודות חדשות.

חוש שישי: החניכים עומדים במעגל ושתי כפות ידיהם מונחות מאחורי גבם. אחד מהם יוצא מן

 המעגל ומחזיק בידו חפץ קטן ( פקק, מחק, כדור קטן). הוא מעמיד פנים כמי שמניח את החפץ

 בידי כל חניך וחניך, לפי הסדר, עד שעובר את כל המעגל, אך למעשה הוא משאיר אותו בידי חניך

 אחד כבחירתו. החניך שהחפץ הונח בידו בורח מן המעגל ומנסה ששני החברים העומדים לצדו לא

 יתפסוהו ולא יגעו בו. עליהם להישאר במקומם ואסור להם לזח ממנו. אם הצליח להתחמק מהם

 יפתח הוא במשחק הבא ואם נגע בו אחד מהם .יתחיל הנוגע את המשחק הבא.

הכר את המשתתפים: החניכים שמחולקים לשתי קבוצות. עומדים מכונסים יחד ומכוסי עיניים, לכל קבוצה

 נציג. הנציגים עומדים במרחק של כ- 15 מטר מהמשתתפים, ולהם משרוקית ( לכל

 משרוקית קול אחר). 2 הנציגים שורקים יחד, ולקול שריקתם על המשתתפים למצוא כל אחד את

 נציגו. אין לתמוך זה בזה בעת ההליכה. כל חניך שהגיע לנציגו מזכה את

 קבוצתו בנקודה, זוכה הקבוצה שרוב חבריה הגיעו למקום הנכון.

הקשר והפרגול: החניכים יושבים במעגל מרווח כשפניהם למרכז. מחוץ למעגל עומד חניך ובידו חבל ונייר עיתון מגולגל. תפקידו הוא לקרוא בשם של קשר מסוים ואגב הקיפו את המעגל להניח את החבל

 והעיתון מאחורי חניך מהמעגל. החניך שמאחוריו הונח החבל והעיתון חייב להרגיש בכך ולבצע

 את הקשר לפני שחזר אליו נושא העיתון אחרי הקפה אחת. לא

 הרגיש החניך בחבל, או לא הספיק לבצעו, יחבוט בו נושא העיתון, עד שיבצע את הקשר

 כהלכה. אחר ממשיך נושא העיתון. במידה וביצע את הקשר בזמן יציג את הקשר למדריך ויחליף

 את נושא העיתון.

מתיר אסירים:  החניכים נחלקים לשתי קבוצות. בידי קבוצה אחת חבלים. בהינתן האות, קושר כל חניך

 מהקבוצה האחת את חברו מן הקבוצה השניה. זמן הקשירה מוגבל. בהישמע שריקת המדריך

 מרפים הקושרים מאסיריהם. בהינתן אות שני . מנסה כל אסיר לשחרר את עצמו בזמן מוגבל,

 לאחר מתן אות שלישי, סופר המדריך את מספר המשוחררים. אין לאסיר להפריע לקושר, מותר

 לקשור אסיר בכל דרך ( אך לא לעצמים). לאחר מכן הקבוצות מחליפות תפקידים זוכה זו שיותר.

משחקי קנסות - משימות לעונשים:

-להוציא תפוח עץ מדלי מים.

-העמדת פנים זועפות / צוחקות לפי פקודת הכרוז.

- הענקת מחמאות בפנים כעוסות לכל אחד מהנוכחים בלי לפרוץ בצחוק.

- לעמוד על רגל אחת ולקרוא בקול טכני קטע מספר המונח על ברכו המורמת.

- לדקלם שיר כתלמיד ביישו/ נערה ביישנית/ כמלומד/ כשחקן / כפרופסור מפוזר וכו'.

- לאמור דימויים וניגודים שבינו לבין חמור.

- לעשות עצמו לראי, כל אחד מהנוכחים ייגש אל הראי ויבצע תנועה מסוימת ועל

הראי לנסות לחקות את התנועות.

- להתוודות ולספר מאורע מזעזע בחייו.

- להטיף לעצמו מוסר.

- להודיע ולנמק את הדבר המשובח ביותר בתבל.

- להסתובב 5/10 פעמים סביב עצמו, כשאצבעו נוגעת בארץ ומשמשת ציר לסיבוב.

אח"כ לרוץ ולהביא ספל מלא מים אל השופט.

- לספר 5 בדיחות מצחיקות.

- לספר אגדה, שלא סופרה עדיין.

- להציג בצורה מצחיקה דמויות מביה"ס ומהתנועה או של הנוכחים.

 משימות לפדיון ערבונות:

- למנות מ 1-20 , ובמקום כל ש' לומר ת' ובמקום ת' - ש' ) אחש, תשיים,תלות… (.

- לנאום נאום על כל נושא שהוא ובמקום לומר את המילה " את" לשרוק ולנופף בידיים.

- לספר בדיחה מצחיקה, ובו בזמן לבכות ולילל.

- לומר חמישה משפטים ברציפות, בלי להזכיר את המילה מ'.

- להניח על השולחן מכסה של קופסת גפרורים הניצב על פתחו, להרימו בעזרת האף

בלבד, ולהעבירו אל אפו של חניך אחר ' גם זאת בלי עזרת הידיים.

- לדקלם או לשיר שיר. ובכל מילה שלישית להתעטש.

- לנסות "להרדים" כיסא שאינו רוצה לישון.

- להתאים לחברים תפקידים מיוחדים בקרקס.

- תחרות בין שניים, ורק המנצח . המסיים ראשון, מקבל את העירבון שלו בחזרה: למנות בקול

מ- 1 עד 50 באף סתום.

- לומר 10 פעמים ברציפות " סביבון שובב סובב שנית סביב שולחן סגול שבור".

- לומר 10 פעמים ברציפות " אץ קוצץ בן קציץ מקצץ קציצות בקיץ".
- לומר 10 פעמים ברציפות " המציע הציע לסדרן - היציע, שיציע למציע מהיציע להפסיק להציע הצעות מהיציע".

- לומר 10 פעמים ברציפות " אין אנו מהממהרים, אנו מהממהרות".

- לומר 10 פעמים ברציפות " המחצצרים מחצצרים בחצוצרות".

- לומר 10 פעמים ברציפות " אהרון בעל הכשרון אמר בגאון ובחרון: תנו עיפרון".

- לומר 10 פעמים ברציפות " גדעון הגנן גידל גידולי דגן".

- לסובב את החדר כמו חתול האורב לעכבר.

- לומר את המשפטים שלמעלה מהסוף להתחלה, הטועה מתחיל מהתחלה.

- לומר את המשפט " סביבון שובב סובב שנית סביב שולחן סגול שבור" בהחלפת כל ס' ב - ש'

וכל ש' ב - ס'. הטועה מתחיל מהתחלה.

- לרקוד "ריקוד מלחמה" אינדיאני בליווי קולות תואמים.

- לחקות תרנגולת העומדת להטיל ביצה ו"להטילה".

- לחקות אדם, הצופה בסרט מתח.

- לעמוד על שתי הברכיים, להרים רגל לאחור, ובמצב הזה לגעת ברצפה באף או במצח, בלי

לגעת ברצפה עם הידיים.

- לשבת על בקבוק המונח על צידו, להרים את הרגליים ולומר בקול ": אחת! שתיים!

שלוש! אני אחשוורוש! כיסא מלכות לי יש כאן; בוא אלי, המן!", הנכשל במשפט או

הנופל מהבקבוק מתחיל שנית.

- לשיר שיר שמנגינתו מושרת מזויפת.

- לעמוד דומם, כשכל אחד מהנוכחים מנסה להצחיק , אבל לא לצחוק.

- לחקות אמא קופה ותינוקה בידיה והיא פולה את כיניו.

- לקשור את העיניים, להסתובב 5 פעמים סביב עצמך, לגשת אל אחד היושבים, למשש אותו

ולנחש מיהו.

- לשיר שיר כמו ילד צעיר מאד.

- לתאר בתנועות 4 חיות מגן החיות.

- להניח סוכרייה על המצח ולהשתדל להכניסה לפה בתנועות ראש בלבד.

- לשיר את השיר "יונתן הקטן", אבל להתחיל מהמילה השנייה, ) המנגינה מתחילה

מהתחלה, רק במילים יש להתחיל מהמילה השנייה( להמשיך לפי הסדר, ולסיים עם תום המנגינה

במילה הראשונה.

- לספר, לו לא היית עצמך . מי היית רוצה להיות ומדוע?.

- לומר את שמות חודשי השנה לפי סדר האלפבית.

- לארח חבילה של חפצים רבים, קטנים, בעיניים קשורות.

- לומר את שמות החגים לפי האלפבית.

- לשתות מכוס מים הניצבת על הרצפה . ללא עזרת ידיים.

- לחקות ילד המנסה לשכנע את אימו לקנות לו משהו ואמו מסרבת.

-לספר מהם שלושת הדברים הראשונים שתעשה ברגע שתגיע לירח.

- לעצום את העיניים ) ואולי, ליתר ביטחון, כדאי לקשור אותן?(, להסתובב שלוש

פעמים סביב עצמך, ואחר לדבר אל החפץ העומד מולך, בלי לדעת מהו.

- לומר לכל אחד מהנוכחים, מה מוצא חן בעיניך אצלו.

- לאזן כדור טניס על האף.

- לומר את שמך חמש פעמים רצופות, אבל לקרוא את האותיות של השם . מהסוף

להתחלה ובכל פעם בניקוד שונה, אם טועים . מתחילים מהתחלה.

- לצחוק בחמש צורות שונות.

- לשוחח עם אישיות דמיונית מפורסמת ) בהתאם לגיל(.

- לומר עשרים פעם ברציפות ": גלגל גדול מתגלגל בגלגל".

- לחקות כלב האוכל עצם שמנה, ופתאום מופיע כלב אחר…

- להחזיק כובע בין השיניים, ובלי עזרת הידיים לחבשו על הראש.

- לנסות לפקוק בקבוק בפקק בעזרת הרגליים בלבד.

- לתאר מוכרת, המנסה למכור כובע לקונה " קשה".

- לשיר שיר מימי הגנון, בתנועות תואמות.

-לבקש את ידו/ ידה של אחד/ת מהנוכחים רק ע"י תנועות.

 
0211200909202673-copy.jpg