HeaderBanner.jpg
  למידה בחרום  
 
בס"ד
 
תלמידות יקרות, דף זה נועד להפעלה בעיתות חרום בהם לא יתקיימו לימודים סדירים באולפנא.
תחת דף זה נקיים מספר פעולות:
1. נעביר הודעות ועידכונים על לימודים הסעות ופעילות.
2. נעלה קישור ללמידה של משרד החינוך.
3. נעלה דפי עבודה וחומרי לימוד של מורות האולפנא.

בתפילה לימים שקטים
מזכירות האולפנא

קישור ל"ענן החינוכי" - פעילות מתוקשבת לתלמידי בתי הספר העל יסודיים.

קישור לחומרי למידה בשעת חרום - באתר המנהל לחינוך התיישבותי (מופעל בשעת חרום בלבד)

קישור לדף מרכז עם כתובות אתרי לימוד ע"פ מקצועות.









ארכיון הודעות ישנות - לא עדכני!

למידה מתוקשבת - מבצע עמוד ענן!
עבודה לכיתות י' ו- יא' במתמטיקה לקבוצה של המורה מיטל כהן לחצי כאן
לחצי כאן

 

בנות יקרות: יתכנו שינויים בתוכנית.

שימו לב- עקב המצב הביטחוני ההגעה והפיזור תהיה מצומת לטרון ולא מהאולפנא.

מי שמסיבה כל-שהיא מבטלת את הגעתה, אנא עדכני את המדריכה כדי שבנות שאין להן מקום באוטובוס יוכלו להצטרף!!!


_______________________________________________________________________________________

בס"ד

כסלו תשע"ג

טיול הפוגה- "קשת בענן"

אנו מאשרים לביתנו _____________, לצאת לטיול לעמק בית שאן עם האולפנא בימים רביעי חמישי ז' ח' כסלו (21-22/11/12).

אנו מודעים לכך שההגעה וההחזרה הביתה מצומת לטרון (תחנת דלק), הנמצאת מחוץ לטווח ה 40 ק"מ באחריותנו ולא באחריות האולפנא.

בברכה,

שם ההורה:_____________. חתימה________________.

 

לו"ז טיול: "קשת בענן"

יום רביעי חמישי ז'- ח' כסלו

יום רביעי

9:45 איסוף ביסודות. (הגעה עצמית באחריות ההורים).

10:15 איסוף מלטרון.

12:30 הר ברקן בגלבוע והר שאול- תצפית וסיור מעגלי קצר- ארוחת צהריים (מביאים מהבית)

תפילת מנחה.

(אולי ביקור קצר בכפר גמילה ב'מלכישוע')

ירידה לכיוון בית שאן – אכסניה.

17:00התארגנות באכסניית בית שאן.

ארוחת ערב.

פעילות ערב. (הפתעה)

יום חמישי

7:00 השכמה, תפילה.

8:00 ארוחת בוקר, העמסה, החזרת חדרים (ארוחת צהרים ארוזה).

9:00 יציאה מהאכסניה.

9:30 - 11:00 גשר הישנה.

12:00 כוכב הרוחות/הירדן . (מבצר צלבני עתיק, תצפית, סיור ומשחק)

ארוחת צהריים.

14:30 יציאה דרומה.

17:00 איסוף ע"י ההוריםביסודות/ לטרון.

 
בע"ה,‏ ג' טבת, תשע"ג

הורי בנות כיתה יב' היקרים שלום ,

שנת יב' היא צומת דרכים חשובה עבור הבנות.

הבנות מסיימות תקופה חשובה בחייהן ויוצאות "לחיים" בכלל ושרות לאומי בפרט.

באולפנא, אנו משתדלים ללוות את הבנות בהכוונה ובהדרכה לקראת השינויים, להתחלות ולדרך החדשה.

בכם ההורים, אנחנו רואים שותפים מלאים לדרך!

בעז"ה, ביום שלישי הקרוב ה' טבת בשעה 19:45 במועדון שומרון בגבעה, נקיים מפגש הורים, לקראת התהליך שהבנות תעבורנה וכבר עוברות.

ההכנה לשרות חשובה ומורכבת ומכילה תחומים רבים: בבחירת השרות, התלבטויות, הכרות עצמית, קבלת החלטות, התמודדות עם תשובות שליליות וכדו'.

נעבור יחד על התהליכים שהבנות עוברות ולוחות הזמנים של בחירת השרות. נבחן מה אנחנו כאולפנא ואתם כהורים, יכולים לסייע ולהיות לעזר.

בצד החששות המובנים והלחץ, נרצה להאיר גם את היופי, השמחה והרווחים שניתן להפיק מתקופה זו.

את הערב נפתח בעדכון ושיתוף לגבי המסע 'משואה לתקומה' שבעז"ה יתקיים בשבוע הבא.

נוכחותכם חשובה.

בברכה,

צוות האולפנא

 

בס"ד

* לוח חופשות תשע"ב - להורדה לחצי

לוח חופשות תשע"א - להורדה לחצי כאן

/uploads/1111121.pdf קובץ לוח שנה לארגון הזמן בחופש הגדול.

(הדברים מבוססים על תכנית שיצאה מבית המדרש של הישיבה התיכונית בסוסיא)

המראה - החופש הוא אתגר של 'חיים אמיתיים', חיים ללא קביים, מחוץ לתנאי המעבדה שבאולפנא וללא מסגרת הנהלים. בחיי האמת של החופש תוכל כל אחת מהבנות לראות מי היא באמת ומה מהחינוך של האולפנא נקלט בה באמת ומה אינו אלא כסות חברתית והתנהגות מוחצנת שלא קנתה שביתה באישיותה ובמערכת הערכים.

האוצר- חופש כה ארוך הנו חלומו של כל אדם, סדנת הגשמת חלומות שהחיים על פי רוב אינם מספקים בהמשך. נצלי את החופש, קבעי חלומות להגשמה, תחומי למידה, אתגרים תורניים והתנדבותיים, בני כושר, טפחי אחים, הרחבי ידע כללי, צלמי, טיילי באזור מסויים בארץ ממזרח למערב ומצפון לדרום תוך לימוד עיון צילום וכתיבה וכו' וכו'.

המלכודות

א.בטלה – 'אם כל חטאת', עמה ניתן להתמודד רק בהכנה מראש, בניית לוח חופש, עיצוב לו"ז יומי, חיפוש עבודה, יצירת קביעויות בתורה, בקריאה, בריצה ובהתנדבות. שמירה על תפילות וכו'.

ב.צניעות – יש להיזהר מלהביא איומים אל פתח ביתנו. החל מצריכת סרטים בלתי מבוקרת בכמות ואיכות, עבור בשפת הים והבריכה וכלה באתרי הזימה באינטרנט אליהם חשוף מי שגולש בהעדר מערכת רימון מקודדת בבית. הורים : אל תגידו "לי זה לא יקרה", אל תהמרו על הזוגיות העתידית של הבנות ועל איכות הקשר עם בעליהן בעתיד בכסות אידיאולוגיה פלורליסטית המחנכת לבחירה שתוצאותיה ידועות מראש. התקינו "רימון" בבית, וחיסכו מהבנות תיסכולים, רגשות אשמה, עיוות התודעה הזוגית והתרסקות רוחנית רב חזיתית.

ג.כיבוד הורים – אתגר גדול ניצב בפניכן עם חזרתכן להיות בבית לאורך שבועות רבים , חזקו את חובת הכרת הטוב על כל הטוב אשר הנכן חייבות להורים הגומלים עימכם החל מלידתכן ועד הלום. קחו אחריות, הקלו על ההורים, סייעו ועיזרו ככל שנדרש.

טיפים – מצרפים לכם לוח החופש של פעילות של האולפנא, וכן לוח ריק לבניית לו"ז אישי לחופש, הוראות הבטיחות ליציאה לטיולים עצמאיים. הננו זמינים עבורכן בכל ימי הקיץ להתייעצויות, התלבטויות, עידכונים וסתם שיחות על הא ודא.

אך טוב וחסד ושנזכה לעשות אך ורק נחת רוח לפניו יתברך

צוות האולפנא

סגולה בדוקה לחופש מנוצל פורה משמעותי הינה תכנון והצבת יעדי החופש מראש. בדיוק לשם כך נוצר דף זה המגדיר, מדגים ומציע יעדים, בונה סדר יום ופורס את מפת החופש כולו. מלאי אותו באופן אישי מתוך הכרות עם רצונותייך, כשרונותייך, משפחתך ושאר מרכיבים יחודיים המעצבים את שעותייך ימייך ומעשייך.

א.יעדים

תחום

סוגי יעדים

הערות

תורני

תפילה בקביעות

לימוד קבוע במוסר ואמונה

- עיון בשו"תים וכדו'

- יש להקדיש זמן ברזל ללימוד עצמי (כולל בשטח, כולל בנופש המשפחתי, כולל במחנה בנ"ע..

- ניתן לקבוע חברותא אך לא להיות תלוי בה.

- מומלץ להשתתף בשיעור שבועי.

התנדבותי

יד שרה, פני הישוב, מועדוניות, קיטנות איל"ן, בית הגלגלים...

- התנדבויות בומבסטיות נותנות המון סיפוק אך אל נבוז לעזרות הקטנות בסניף ולילד המופרע של השכנים (או של ההורים שלכם...)

סביבתי

-טיולים ,הכנה קריאה לימוד ועיון.

-יום שבועי ליציאה לסיורונים.

-2-3 טיולים גדולים.

הרחבת אופקים

-חקר תחום שמענין אותך ולא היה לך פנאי (חלל, רפואה, התרבות האצטקית בכתבי הראי"ה לאור מאמר הדור ומשמעותו לדורנו..., וכו').

-השלמת קריאת ספרי חובה ובסיסי תרבות.

כדאי לבחור נושאים שלא מגיעים אליהם בשוטף.

חברתי

- ביקור או ארוח של חברות מהמחזור מדי שבוע

חלק מהביקורים אישיים ןחלק פעילות קבוצתית.

משפחתי

העמקת קשר עם האחים, אחיות, הורים, סבא וסבתא, בני דודים (בעלי ת.ז. כחולה בלבד...לבעלותהפייסבוק...).

דגש פעילות ושיתוף הורים אשר לא נהנים מכם ברוב ימות השנה.

פרויקט

קורס מדצי"ם, קורס סנפלינג, התמחות בצילום, הסתערות על שפה זרה, נטיעת בוסתן וכו'...

זכרו כי המצב הכלכלי עדין עגום ואין לרתום את חשבון הבנק המשפחתי לפרויקט.

כושר גופני

ריצות ארוכות, שחיה, אירובי, גמישות בטן. (עיינו במכתב של המורה ענת)

זכרו כי עבודה על כושר הינה קודם כל עבודה על המידות – ולא רק הגופניות.

ב.סדר יום

בכדי להימנע מ'הרג זמן' יש לבנות סדר יום קבוע לימים ה'רגילים' חסרי הארועים המיוחדים ושיאי הפעילות. בסדר יום שכזה חובה להגדיר את שעות ההשכמה, זמני התפילות, זמני פעילות הברזל (לימוד תורה, כושר, הרחבת אופקים – מהם לא חורגים אף בימי פעילות מטורפים ועוצרי נשימה במדבריות קנזאס...)

ג.לוח פריסת חופש

מצ"ב (מצורף בזאת) לוח חופש עליו תוכלי להציב את כלל הארועים הניצבים לפנייך. בכך תימנעי משכחה וקביעת פעילויות כפולות לאותה יחידת זמן. כמו כן מרובה תועלתו של לוח זה באיתור עתודות זמן בלתי מנוצלות הזועקות להפרחה ונטיעת עניין.

‏יום רביעי ד' תמוז תש"ע

המלצות בטיחות לטיולים פרטיים

הכנות :

- התאמת אזור ומסלול לתנאי שטח ומזג אויר.

- וידוא במפת – 50:000 עדכנית, נקיון הציר משטחים "חשודי מיקוש", שטחי אש, שטחים באוטונומיה פלשתינאית. (אין להסתמך על שמועות ושברי מידע אודות הפסקות אימונים וסילוק מוקשים).

- איסוף מידע מאנשים שהיו בשטח לאחרונה (רצוי ביס"ש).

- תכנון ציר קפדני (טופוגרפיה, אזימוט-טווח), תוך כתיבת סיפור דרך פרטני.

- העלאת נקודות סיכון לאורך המסלול על הכתב (כבישים, בורות מים, מצוקים).

- הערכת זמנים ועיצוב לו"ז טיול (חיים ומוות בעצם הלו"ז).

- השארת מידע מדויק אודות ציר ההליכה לו"ז מתוכנן ב"מוקד העורף".

- הצטיידות במספרי טלפון חיוניים – חדר מצב 02-6222211.

- ברור מזג אויר בשרות המטאורולוגי – חזאי תורן – 03-9682121.

מענה קולי – 03-9668855.

ציוד:

-מים בהתאם לאורך המסלול, רמת קושיו והטמפרטורה.

-כסוי ראש ונעליים גבוהות (גם לחיות השטח בינינו).

-התאמת כמות ואופי מזון לתנאי השטח והמסלול.

-מפת – 50:000 עדכנית + מצפן + מד קורדינאטות.

-חבל אישי – 8+.

-ציוד ע"ר בסיסי (תחבושות אישיות, משולשים, חומר חיטוי).

-פנס + מחזיר אור (עוזר מאוד בטרמפים).

-פלאפון טעון (פתיחה רק לנקודות דווח).

-כסף (כמו שאתם נראים שום טרמפ לא יעזור).

-אולר/לדרמן + אזיקונים (לשפצור תיקים).

-גפרורים.

בטיחות :

-יש להקפיד על יציאה ברביעיות (אחד נשאר עם הפצוע ושניים הולכים להזעיק עזרה) אלא אם כן אינכם מתרחקים מצירי תנועה מרכזיים או ישובים.

-אין תנועה בלילה בשטח מצוקי, אפילו במחיר לינת שטח בלתי מתוכננת.

-על כל שינוי בתכנון המקורי יש להודיע ל"מוקד העורף".

-אין הליכה לאורך כבישים/פסי רכבת (סעיף זה נכתב בדם רב !).

בטחון :

-אין לטייל בשטחי הרשות הפלשתינאית.

-טרמפים : רק לוחיות זהוי ישראליות, רק בזוגות, ישיבה מאחור בלבד.

-עליה רק לאחר שיחה עם הנהג ואימות השתיכותו לעם הנכון.

-נשק קר (סכין, נונצ'אקו ושאר מרעין בישין) לא מזיק, אך ודאי אינו מועיל !!!

-תנ"ך + סידור + תפילין – להגברת הבטחון ב-ה'. מועיל בשוק ומנוסה !!!


ערב יום ירושלים תש"ע

להורים שלום,

כמידי שנה אנו יוצאים ביום ירושלים לסיור עם אלידע בר שאול בעקבות לוחמי ירושלים.

השנה נסייר ונלמד על הקרב בשכונת סאן סימון (קטמון). לאחר הסיור אי"ה נחזור לאולפנא.

על תלמידות המבקשות להישאר בירושלים (ריקוד דגלים וכדו') לאחר הסיור להמציא אישור הורים.

לידיעתכם, צוות האולפנא חוזר לאולפנא והבנות ישארו בירושלים ללא פיקוחה ואחריותה של האולפנא.

החזרה לאולפנא תעשה באופן עצמאי.

אנא, אשרו ושילחו אלינו חזרה את האישור חתום.

בברכה ויום ירושלים שמח!

הנהלת האולפנא

---------------------------------------------------------------------------------------

אנו ההורים הח"מ מאשרים לביתנו______________, להישאר בירושלים לאחר תום הסיור
תאריך: _____________. חתימה: _________________.
___________________
 
עבודה בתנ"ך לשישית:

בס"ד

עבודה מסכמת- שמואל ב' ומלכים

בת יקרה.

השנה בע"ה תיגשו לבחינת הבגרות ביחידת הבקיאות.

העבודה שלפניכן מקיפה את ספרים שמ"ב ומלכים עד פרק י"ב כנדרש.

חובת לימוד הספרים ובקיאות מלאה בהם חלה עלייך.

עלייך לענות על כל השאלות. שימי לב כי ישנן שאלות בעלות מספר חלקים בתוך השאלה.

כל השאלות הן ברמת בגרות וחלקן הגדול מתוך בגרויות.

בחלק מהמבחנים שתעשי השנה יינתנו שאלות מקובץ זה. וציון עבודה זו תיכלל בציון המגן שתקבלי בע"ה בסוף השנה.

את העבודה יש להגיש עד ט' אלול. עבודה שתוגש לאחר מכן לא תתקבל.

בת שתגיש את העבודה בשיעור הראשון של השנה תקבל 10 נק' בונוס.

על שני הספרים תיבחנו בסוף חודש אלול הבעל"ט, ולכן, חובת הרצינות, הלימוד והשקידה מונח על כתפכן בלבד. העבודה תעזור למקד ולברר את הנושאים בפרקים.

אין לעשות את העבודה בזוגות, שלישיות וכדו'. זו עבודה עצמית ואין אנו רוצים להכנס לחישובים של בנות שיעתיקו חלילה או יעשו יחד עבודות הציון של כל אחת מהשותפות ייפגע וחבל.

כל אחת בלימוד עם עצמה. לא תוכלי לשלוט בספרים אם לא תקראי בעצמך את הפרקים ותתמודדי עם השאלות.

חשוב מאוד קודם כל לקרוא את כל הפרק בשלמותו ורק אז לגשת את השאלות, ולא להיפך.

מי שכבר עשתה את השאלות של עימנואל אליצור פטורה ותגיש את מה שהכינה.

בע"ה שתהיה לכולנו שנה פוריה וטובה.

הצלחה רבה.

אפרת.

שמואל ב'

פרק א'- מות שאול וקינת דוד על שאול ויהונתן

1.       כיצד הגיב שאול על סיפורו של הנער העמלקי וכיצד נימק תגובתו?

2.       ישנה לכאורה סתירה בין שני סיפורי מות שאול (בסוף שמואל א'- פרק ל"א ,ובין המסופר בפרקנו), מהם הפרטים שהתגלו בפרקנו על דבר מות שאול?

3.       דוד כיבד את שאול בחייו ובמותו. צייני שני מקומות אחד בהם כיבדו בחייו, ושני מקומות בהם כיבדו במותו אעפ"י שיחסיהם לא היו יחסי שלום וידידות.

4.       קינת דוד- מדוע קורא דוד בקינתו שלא לספר על מות שאול?

5.       כיצד מתאר דוד את גדולת יהונתן ושאול בקינתו עליהם?

 

פרק ב'- מלכות דוד בחברון ומלחמת אנשי יואב ואבנר

 

1.       המלכתו השנייה של דוד (הראשונה: ע"י שמואל, שמ"א ט"ז, י"ג)- ע"י מי מומלך דוד בחברון? ומה היה מעשהו הראשון של דוד כמלך על יהודה?

2.       צטטי את הפס' בו אמר יואב לאבנר כי "אתה התחלת" עם כל הקרב.

3.       מה היו תוצאות המלחמה, ומה גרם לסיומה של מלחמה זו?

4.       מה ביקש אבנר מעשהאל כשעשהאל רדף אחריו, וכיצד מנמק בקשתו?

5.       כיצד הגיב עשהאל לפניית אבנר, ומה עשה אבנר עקב כך?

פרק ג'- העברת תמיכת ישראל למלכות דוד

 

1.       מדוע העביר אבנר את תמיכתו מאיש בושת (בנו של שאול, שמלך תחתו)?

2.       מהו התנאי שעל אבנר לקיים על מנת שיכרות עמו ברית?

3.       מה היתה הצעתו של אבנר לזקני ישראל ולשבט בנימין? ומהם שני נימוקיו להצעה?

4.       מדוע הרג יואב את אבנר? וכיצד עשה זאת?

5.       צייני את 5 הדברים שעושה דוד כתגובה על מות אבנר.

פרק ד'- הריגת רכב ובענה את איש בושת

 

1.       כיצד הצליחו רכב ובענה להרוג את איש בושת? מה היה תכסיסם?

2.       מה היתה כוונת רכב ובענה שבאו אל דוד? כיצד מגיב דוד למעשיהם של רכב ובענה?

3.       מהו האירוע ההיסטורי שבעקבותיו נגרמה נכותו של מפיבושת? צייני את המקור שבו מתואר האירוע.

פרק ה'- המלכת דוד ע"י כל ישראל והמעבר לירושלים

 

1.       המלכתו השלישית של דוד- היכן הומלך? עבור מי נעשתה? מדוע היה בה צורך?

2.       כיצד החליט דוד האם וכיצד להלחם נגד פלישתים בכל אחת משתי המלחמות שנערכו בעמק רפאים?

3.       מה היתה המגבלה שהגביל ה' את דוד ביציאתו להכות בפלישתים בפעם השנייה?

4.       במה התבטא הקשר החיובי בין דוד לחירם מלך צור?

 

 

 

פרק ו'- העלאת ארון ה' לירושלים

 

1.       צייני ארבעה מקומות היותו של הארון לאחר חזרתו משדה פלישתים עד תקופה זו (עייני ב- שמ"א ו'- שני מקומות, שמ"א ז', שמ"ב ו')

2.       מה היה יעדו המקורי של הארון? מה היה המקרה שגרם לדוד לשנות את יעדו המקורי ? ומה היה המקום החלופי בו הושם הארון?

3.       כמה זמן שהה ארון ה' בבית עובד אדום הגיתי? וכיצד ידע מתי להעלותו לירושלים?

4.       מדוע מיכל אשת דוד בזה לו בליבה ולאחר מכן אף הוכיחה אותו? כיצד מגיב דוד?

פרק ז'- רצון דוד לבנות בית מקדש לה'

 

1.       כיצד מנמק דוד לנתן הנביא את רצונו לבנות בית לה'?

2.       היכן היה מצוי ארון ה' באותו הזמן? (צייני עיר ומיקום מדויק).

3.       מהי תגובתו הראשונה של נתן הנביא לבקשת דוד? ומי תגובתו השנייה? מדוע שינה את תגובתו?

4.       "והגיד לך הי כי בית יעשה לך" (פס י"א). לאיזה בית מתכוון נתן? צייני שתי הבטחות של ה' המבטאות את ייחודו של בית זה.

5.       מי הסיבה אותה נותן ה' לנתן שאין זהו הזמן לבנות את ביהמ"ק?

6.       כיצד מגיב דוד לתשובת ה'? וצייני שני חסדים שמציין דוד בדבריו.

פרק ח'- הכאת דוד באויביו מסביב וביסוס ממלכתו על צדק ומשפט

 

1.       מה עשה דוד עם שלל המלחמות שצבר?

2.       צטטי את הפס' בו מתוארת דרך מלכותו של דוד.

3.       צטטי את הפס' בו מתואר שה' מסכים עם דרך דוד ומסייע לו.

פרק ט'- חסד דוד עם מפיבושת בן שאול

1.       כיצד גמל דוד טובה עם מפיבושת בן יהונתן?

2.       היכן נזזכרו בקשת יהונתן והסכמת דוד לכך שלא יכרית חסדו מעם בית יהונתן?

3.       מי היה ציבא? לאיזה תפקיד מינה דוד את ציבא?

 

 

 

פרק י'- מלחמת דוד בעמון

1.       מדוע שלח דוד שליחים אל מלך עמון וכיצד התגלגל החסד שרצה לעשות עמו למעשה בזיון מצידם בשליחי דוד?

2.       כיצד הגיב דוד למצוקת שליחיו שחצי זקנם גולח וכיצד הגיב כלפי עמון?

3.       מה מציע יואב לאבישי לפני שיצאו למלחמה כאשר חילקו את הצבא לשניים וכל אחד קיבל פיקוד על חי מהצבא?

4.       מה היה מהלך המלחמה ותוצאותיו?

פרק י"א- חטא דוד בבת שבע

1.       מדוע ביקש דוד מיואב להחזיר את אוריה מהמערכה אל דוד?

2.       מה מבקש דוד מאוריה ? כיצד עונה אוריה לדוד?

3.       מה כותב דוד ליואב? מי היה השליח שהביא את המכתב ליואב? מה היתה כוונת דוד במכתב?

4.       באיזה אופן טיפל יואב בבקשת דוד וכיצד בישר לדוד על ביצוע משימתו בצורה שלא תהיה מכוונת לידיעה שאוריה מת?

5.       מדוע נזכר אבימלך בדברי יואב לדוד?

6.       מה ביקש דוד למסור ליואב בתגובה לידיעה עם מות אוריה?

פרק י"ב- משל כבשת הרש של נתן הנביא ונמשלו

1.       כתבי בלשונך את המשל שממשיל נתן לדוד ואת נמשלו.

2.       כיצד מגיב דוד למשמע המשל?

3.       מהם שלושת עונשיו של דוד (וביתו) על מעשה זה? צטטי והסבירי בלשונך.

4.      

אחים

כיצד נהג דוד בזמן מחלת בנו? וכיצד נהג לאחר מותו? מדוע נהג כך?

5.      

שמעה                דוד

מהו שמו הנוסף של שלמה? מי קראו כך? ומדוע נקרא כך?

אמנון

תמר

אבשלום

 


יונדב

פרק י"ג- אמנון ותמר אבשלום ואמנון

1.      

אחים מאותה אם

מהי עצת יונדב בן שמעה לאמנון על מנת שיוכל להתייחד עם תמר?

2.       כיצד מייעץ אבשלום לתמר להגיב לאונס שעברה, ומדוע?

3.       כיצד מגיב דוד למעשה אמנון בתמר?

4.       כתבי בלשונך את התכסיס שמתכנן אבשלום בחגיגות ראשית הגז לאחר שנתיים על מנת להרוג את אמנון (כפי שמתואר בפס' כ"ג- כ"ט).

5.       כיצד נימק דוד את סירובו להיענות לבקשת אבשלום להגיע לחגיגות ראשית הגז?

6.       מה היתה הטעות שבשמועה שהגיעה אל דוד המלך?

7.       מה עשה אבשלום לאחר הריגת נעריו את אמנון?

8.       מה היה יחסו של דוד לאבשלום לאחר הריגת אמנון כשברח לגשור?

9.       צייני שני גורמים הכתובים בפרק ליחסים המעורערים בין דוד לאבשלום.

פרק י"ד- משל יואב בפני האישה החכמה מתקוע

1.       כתבי בלשונך את משל האישה מתקוע ואת נמשלו.

2.       מה היתה מטרת המשל?

3.       "ואדוני חכם כחכמת מלאך האלוקים"... (פס' כ')- מדוע אמרה האישה החכמה משפט זה?

4.        אבשלום חוזר מגשור אל דוד. מהו יחסו של דוד אל אבשלום? מהי המגבלה שהטיל על אבשלום? וכמה זמן נמשכו יחסים אלו?

5.       שתי משלחותיו של אבשלום לדוד (בשליחותו של יואב) להתפייסות לא צלחו, כיצד פעל אבשלום משראה שדוד אביו אינו רוצה לראותו? מה היתה תוצאת הפעולה?

6.      

משתפ"י דוד:

אביתר,    צדוק

יהונתן,     אחימעץ

חושי הארכי

צייני את שתי הפעולות שעשה יואב למען אבשלום בפרק זה.

מרד אבשלום

פרק ט"ו- המלכת אבשלום את עצמו ויציאת דוד ואנשיו מירושלים

1.       כיצד קנה אבשלום את לב העם? ואילו פעולות עשה על מנת להכין עצמו להמלכתו?

2.       באיזה תירוץ הלך אבשלום אל דוד לבקש ללכת לחברון? מה היתה תוכניתו האמיתית?

3.       כיצד מגיב דוד למשמע מעשיו של אבשלום?

4.       מי יוצא מירושלים יחד עם דוד? מני את כולם (עייני עד פס' כ"ד).

5.       מה אמר דוד לאיתי הגיתי ומה השיב לו איתי?

6.       מדוע צדוק ואביתר חוזרים לירושלים וגם בנים- יהונתן בן אביתר ואחימעץ בן צדוק? מה היה תפקיד כל אחד מהזוגות?

7.       מהם שני הנימוקים שבאמצעותם דוד משכנע את חושי הארכי לשוב לירושלים?

פרק ט"ז- מפגש דוד עם ציבא ושמעי בן גרא ועצת אחיתופל

1.       כיצד מסביר ציבא לדוד את הסיבה להישארות מפיבושת בירושלים בזמן מרד אבשלום, וכיצד הגיב דוד על הסבר זה?

2.       שמעי בן גרא סוקל ומקלל את דוד, באילו ביטויים מקללו?

3.       כיצד מגיב אבישי למשמע הקללות? וכיצד השיב דוד על הצעת אבישי ומדוע (שתי סיבות)?

4.       מה טען אבשלום כלפי חושי הארכי בבואו אליו ומה היו שני ההסברים של חושי למעשהו?

5.        מהי עצת אחיתופל הראשונה שנתן לאבשלום? מדוע יעץ לו כך? מה היתה מטרת העצה?

 

פרק י"ז- עצת אחיתופל השניה מול עצת חושי הארכי

1.       מה עצת אחיתופל השנייה?

2.       מהי עצת חושי הארכי? כיצד זו מפרה את עצת אחיתופל?

3.       כיצד ידע דוד על עצת אחיתופל השנייה? ומה עשה על מנת להינצל מהרעה שיעץ עליו אחיתופל?

4.       כיצד נתגלו אחימעץ ויהונתן וכיצד נמלטו מאנשי אבשלום?

5.       מה עשה אחיתופל משראה שעצתו לא התקבלה?

6.       כיצד סייעו- מכיר בן עמיאל, שובי בן נחש וברזילי הגלעד לדוד בעת בריחתו מדוד?

פרק י"ח- מות אבשלום וסיום המרד

1.       מדוע לא הסכים העם שדוד יצא להלחם בעצמו יחד עם הצבא שיצא להלחם (שחולק ל- 3 ראשים ועל כל חלק פיקדו- איתי, יואב ואבישי)?

2.       כיצד מגיב דוד לבקשת העם ומהו התנאי שמציב?

3.       מה קרה לאבשלום בעת רכיבתו על הפרדה?

4.       על מה מוכיח יואב את הנער שסיפר לו על קורות אבשלום? ומה עונה הנער ליואב?

5.       מה עושה יואב לאחר הוכחתו את הנער?

6.       מדוע ניסה יואב למנוע מאחימעץ לרוץ אל דוד ולבשר לו על הנצחון במלחמה ועל מות אבשלום?

7.      

סיום מרד אבשלום

מה היה הדמיון ומה היה ההבדל בין דרכי אחימעץ והכושי במסירת בשורתם על הנצחון ועל מות אבשלום?

8.        מי הקים "גל אבנים גדול מאוד" ומי הקים את "יד אבשלום" ומדוע הוקם כל אחד?


פרק י"ט- הקינה על מות אבשלום ושיבת דוד לירושלים

1.       מהו ההבדל בין קינת דוד על אבשלום בנו לעמת קינתו על שאול? התייחסי לתוכן הקינות.

2.       מהי הביקורת החריפה אותה אומר יואב לדוד? וכיצד דוד מגיב לביקורת זו?

3.       ממי מבקש דוד לחדש את תמיכתם בו ואת מי ממנה דוד לשר צבאו תחת יואב (כיוון שכעס שיואב הרג את אבשלום בנו)?

4.       לשם מה התקבצו שבט יהודה בגלגל?

5.       מי יוצא לקראת דוד כשעובר את הירדן בחזרה לירושלים? ומה כוונתו?

6.       "מה לי ולכם בני צרויה"- הסבירי את המשפט. מדוע אמר דוד משפט זה לאבישי בן צרויה?

7.       מה מספר מפיבושת לדוד אודות ציבא? וכיצד מסביר מפיבושת לדוד את העובדה שלא הצטרף אליו כשברח מאבשלום?

8.       כיצד רוצה דוד לגמול טובה עם ברזילי הגלעדי? וכיצד עונה ברזילי להצעתו?

9.       על מה פרץ הויכוח בין אנשי יהודה ובין אנשי כל ישראל? הסבירי כל אחד מהצדדים בויכוח.

פרק כ'- מרד שבע בן בכרי

1.       מה גרם לכך שאנשי ישראל השתכנעו בקלות ללכת בעקבות שבע בן בכרי ולהסיר תמיכתם מדוד לאחר שאך לא מזמן השיבו תמיכתם אליו?

2.       מה היה התפקיד שהטיל דוד על עמשא ומדוע קרא אח"כ גם לאבישי?

3.       כיצד התגלגלה הקריאה לאבישי לכדי מותו של עמשא?

4.       באיזו תחבולה הרג יואב את עמשא ומה משותף בין מות עמשא למוות אבנר?

5.       כיצד גרם הנער מאנשי יואב שהלוחמים לא יעצרו ליד גופת עמשא וימשיכו ברדיפתם אחר שבע בן בכרי?

6.       היכן מסתתר שבע בן בכרי ומה הציעה האישה החכמה ליואב שהסכים לעצתה (ובכך עזרה לאנשי עירה)?

 פרק כ"א- בית שאול מול הגבעונים ומעשה רצפה בת איה

רקע והשלמת 'חורים' בסיפור: דוד שואל בה' לאחר 3 שנים של רעב. ה' עונה לדוד שהרעב בא בגלל שאול (חז"ל- על שעמ"י לא הספידו אותו כראוי), ועל ששואל המית את הגבעונים (זהו סיפור מובלע, שאול הרג את הגבעונים אעפ"י שאסור היה לו לעשות כן בגלל שבועתם של ישראל אליהם בימי יהושע. חז"ל מסבירים שבגלל שהגבעונים הערימו על עמ"י ממילא השבועה לא תופסת ולכן הרג אותם שאול) .

1.       מה הביא את דוד לפנות אל הגבעונים? ומה שאל אותם?

2.       מה ענו הגבעונים לדוד? כיצד הגיב על דבריהם ומדוע?

3.       מה היה מעשה רצפה בת איה? היכן הוזכרה רצפה בת איה קודם לכן? צייני מקור לדברייך.

4.       מה עשה דוד לאחר ששמע על מעשה רצפה בת איה?

5.       מהי הסיבה בגללה החליטו חיילי דוד כי דוד יפסיק להלחם איתם במלחמותיהם?

 

פרק כ"ב- שירת דוד

1.       מהו הנושא העיקרי של שירת דוד?

2.       תארי בקצרה את הפס' בהם מביע דוד את היותו בצרה, קריאתו לה', הופעת ה' וישועתו לדוד.

 

פרק כ"ג- נבואת דוד וגיבורי דוד

1.       מהם חסדי ה' עם דוד? ומהי דרך הממשל הראויה לדוד וביתו?

2.       מה עשו שלושת גיבורי דוד כאשר היה דוד צמא למים? וכיצד הגיב דוד למעשיהם.

 

פרק כ"ד- מניין ישראל, העונש והמזבח בגורן ארונה היבוסי

 

1.       מה היה חטאו של דוד, מהם שלושת העונשים מהם היה דוד לבחור, באיזה מהם בחר ומדוע?

2.       היכן נעצרה המגיפה, מה נתבקש דוד לעשות במקום זה וכיצד הסביר לארוונה את הצורך במעשה זה?

3.       מה היה מוכן ארוונה לעשות למען דוד? מדוע סירב דוד להצעתו? ומה עשה במקום זאת?


בס"ד

מלכים א'

פרק א'- זקנת דוד, המלכת שלמה ומרד אדניה

1.       כיצד היה דוד רגיל להתייחס למעשיו של אדניה וכיצד השפיע יחס זה על מעשה אדניה?

2.       מי מתומכי דוד שראינו בשמ"ב העביר תמיכתו לאדניה?

3.       מה היתה תוכנית בת שבע ונתן הנביא בהודעתם לדוד על המלכת אדניה את עצמו?

4.       כיצד מגיב דוד לדברי בת שבע ונתן?

5.       אילו ארבע פעולות ציווה דוד לעשות כדי להראות לעם ששלמה ימלוך תחתיו ולא אדניה?

6.       כיצד מגיבים כל תומכי אדניה בשמעם על המלכת שלמה?

7.       כיצד   מגיב אדניה וכיצד מגיב שלמה להתנהגות זו (מה שמביא את אדניה לעזוב את קרנות המזבח)?

פרק ב'- "והממלכה נכונה בידי שלמה"

 

1.       מהם שני החלקים העיקריים המרכיבים את צוואת דוד לשלמה?

2.       כיצד אמר דוד לשלמה לנהוג בשמעי בן גרא וביואב בן צרויה ומדוע?

3.       מדוע רצה דוד להיטיב עם ברזילי הגלעדי ובאיזה אופן ניסה להיטיב עם בניו לאחר שאביהם מת?

4.       מה מבקש אדניה מבת שבע שתבקש משלמה? וכיצד מגיב שלמה לבקשה זו? מדוע מגיב כך, מה מבין שלמה?

5.       מהם שני העונשים שקיבל אביתר? ומדוע לא הרגו?

6.       מה עושה יואב כששומע על מות אביתר? ומה עלה בגורלו? מדוע?

7.       מהו עונש שמעי בן גרא?

8.       מדוע מוכיח שלמה את שמעי- "ומדוע לא שמרת את שבועת ה'"? ומה עלה בסופו?

 

פרק ג'- החלום בגבעון ומשפט שלמה

 

1.       מה מבקש שלמה מה'? מה היה יכול לבקש ולא ביקש?

2.       אילו דברים הבטיח ה' לשלמה בחלום בלי תנאי ומה הבטיח לו עם תנאי? ומהו התנאי?

3.       כתבי בלשונך את סיפור משפט הנשים.

4.       מה הביא את ישראל להכיר בחכמתו הרבה של שלמה? צטטי את הפס' המבטא את התפעלות העם מחכמת שלמה.

פרקים ד'-ה'- מלות שלמה, מצבה וסדריה

 

1.       מהו המצב הכלכלי ומהו המצב בטחוני בימי שלמה? צטטי.

2.       צייני בקצרה את ההיבטים השונים המתארים את חכמת שלמה בפרק זה.

3.       לשם מה שלח חירם מלך צור שליחים אל שלמה? ומה בקשת שליחי שלמה מחירם?

4.       מה הבטיח שלמה לחירם בתמורה למה שביקש ומה היתה תגובת חירם לבקשתו?

5.       כיצד מסביר שלמה לחירם מלך צור את העובדה שדוד אביו לא יכול היה לבנות את המקדש ואילו הוא כן יכול לעשות כן עתה?

 

פרקים ו'-ז'- בניין ביהמ"ק, מידותיו וכליו

 

לא נלמדים כפרקים אינטנסיביים.

 

פרק ח'- חנוכת המקדש

 

1.       באיזה תאריך העלה שלמה את ארון ה' למקדש וחנכו?

2.       היכן הושם ארון ה' ומה היה בתוכו? מה התרחש בסיום טקס העלאת הארון?

3.       אילו נושאים מציין שלמה בתפילתו לה'?

4.       עייני מפס' כ"ט ואילך. צייני ארבעה מצבים הנוגעים לכלל ישראל שבהם מבקש שלמה מה' להיענות לתפילתם.

5.       כיצד נימק שלמה את בקשתו שה' יענה גם לתפילתו של הנכרי?

 

פרק ט'- "ויהי מקצה עשרים שנה אשר בנה שלמה את שני הבתים"..

 

1.       מהם שני המצבים שציין ה' לאור תפילתו של שלמה?

2.       כיצד קורא חירם לערים שנותן לו שלמה במתנה? מגו קורא להם כך?

פרק י'- ביקור מלכת שבא, עושר וחכמה

 

1.       מדוע באה מלכת שבא לנסות את שלמה בחידות?

2.       כיצד הגיבה מלכת שב לסידורי המלכות ולחכמת שלמה הרבה? צייני שתי תגובות.

 

פרק י"א- הגזירה על קריעת הממלכה

 

1.       מהם שני חטאי שלמה שבגללם נענש?

2.       צייני שני דברים המראים שה' לא העניש את שלמה במלוא החומרה, וכתבי כיצד הכתוב מנמק זאת.

3.       מי הם שני השטנים שהקים ה' לשלמה?

4.       מהן שתי הצרות שבאו על שלמה בעקבות מעשיו בעת זקנתו לפי פס' י"- כ"ו?

5.       לאיזה תפקיד מינה שלמה את ירבעם ומדוע שינה שלמה את יחסו לירבעם?

6.       תארי כיצד מודיע אחיה הנביא לירבעם בן נבט על המלוכה העתידה להינתן לו על 10 שבטים משבטי ישראל ע"י המעשה הסמלי.

7.       כיצד מגיב ירבעם לניסיון שלמה להורגו?

 

פרק י"ב- קריעת הממלכה

 

1.       מה היתה בקשת העם מרחבעם בזמן המלכתו?

2.       מה היתה עצת הילדים אל רחבעם ומה היתה עצת הזקנים אל רחבעם? למי הקשיב רחבעם ומה תוצאת ההכרעה?

3.       מדוע הרגו ישראל את אדורם?

4.       מה היתה נבואת שמעיה איש האלוקים וכיצד נהגו לאחר נבואתו?

5.       אילו ערים בונה ירבעם?

6.       על מנת לנתק את שבטי ישראל ממלכות יהודה, עושה ירבעם שלושה דברים. מהם? וכיצד הללו ניתקו בין שתי המלכויות?

הצלחה רבה!!!




 
 
  
 


 

                                                
 

                                                                                                 ב"ה ערב פסח תש"ע

הורים יקרים ותלמידות יקרות,

חג הפסח הממשמש ובא הוא יותר מכל חג החינוך היהודי.

 ההסבה אל הסדר כשכל ה'סדר' מיועד עבור הילדים המתחילים את הלילה עם 'מה נשתנה' ועם שינוי סדרי אכילה ("מטבילין שני פעמים") וסיום הערב עם האפיקומן (חגיגה לילדים) מציבים את הילדים הגדולים כקטנים במרכז העניינים בלילה זה, "וּלְמַעַן תְּסַפֵּר בְּאָזְנֵי בִנְךָ וּבֶן בִּנְךָ אֵת אֲשֶׁר הִתְעַלַּלְתִּי בְּמִצְרַיִם וְאֶת אֹתֹתַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בָם וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה':"שמות פרק י.

 והבנים כולם, ללא יוצא מן הכלל, "כנגד ארבעה בנים דיברה תורה"... (מתוך ההגדה).

הרב קרליבך מוסיף בספרו נדבך נוסף וכותב שבליל הסדר העיקר הוא לא ה'כלים' (אופן הסיפור) אלא העיקר הוא האור הפנימי (החוויה שעוברת), בליל הסדר הכל פנימי ולכן הוא שייך בעיקר לילדים שלא תמיד מסוגלים להבין מילים גדולות ורעיונות מורכבים אבל הם כן מתחברים לחוויה הפנימית, זו שמעבר למילים.

נהגו בחלק מקהילות ישראל לקרוא את שיר השירים בליל הסדר, שם נאמר "ישקני מנשיקות פיהו...", מבאר האדמו"ר מראדזין בספרו 'סוד ישרים' מה מיוחד בנשיקה, אם אתה כבר משתמש בפה ,אז עדיף לדבר! שיבינו מה אתה רוצה לומר ... למה אתה שותק... ? אלא המשמעות שהקב"ה רוצה לומר לך שאפילו כל המילים שבעולם, וכל השפות שבעולם לא מספיקים לומר לך כמה אני אוהב אותך...

זהו האור המיוחד של פסח, וזוהי עבודת החינוך שכולנו הורים כמחנכים מתפללים ומתאמצים לעמוד בה.

עם היציאה לחופשת הפסח אנו מסיימים את החלק הארי של שנת הלימודים ועומדים בפתח עונת המבחנים, אנו מאחלים לבנות הצלחה רבה.

במשך החורף הקצר הספיקו הבנות להסתגל לחידושים שונים ולעבור חוויות רבות במסגרת הלימודים והפעילות החברתית.

השנה התחלנו להפעיל תכנית 'לימודי מדרשה' ביום רביעי בו הבנות בוחרות תחומים שונים הקשורים ללימודי יהדות, חסידות ואמונה ומעשירות את עולמן הרוחני כשפעם בחודש הן שומעות הרצאה באחד מתחומי הידע הכלליים (כמו על "אבולוציה והמפץ הגדול", על "ביוטכנולוגיה וחידושים במחקר ויצור תרופות"...) על מנת להרחיב דעת גם בתחומים אלו , זאת, מלבד מפגשים שבועיים עם אישים ותכנים במסגרת 'שעת עיון'...

תכנית המדרשה בתחילתה, בע"ה נבצע בל"נ משוב משותף עם הבנות על מנת לשפרה ולהפכה לעוד יותר רלוונטית.

כיתת רונית. כפי שפגשתן בוודאי באירועים שבמהלך השנה, השתלבה באולפנא כיתת אולפן שהתקבלה בזרועות פתוחות ותורמת לנו רבות. כאן המקום לומר יישר כח לכל בנות האולפנא על הקבלה והתמיכה ובמיוחד לכתה יא' שבמשך החורף 'חנכה' את כתת האולפן ובאופן קבוע סייעה להן בלימודים ובשילוב החברתי.

כמו בכל שנה שתי ההצגות המסורתיות, 'ההצגה באנגלית' ו'ההכתרה' תפסו את מקומן והבנות עברו תהליכים יפים ונעימים של גיבוש ומשפחתיות.

גם השנה ממשיכות בנות רבות מידי יום רביעי את פעילותן בגמ"ח 'חסדי עירית' בהכנת מנות מזון למשפחות נזקקות. "גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה" בבא בתרא י' ע"א. יישר כח לכן.

השנה , לראשונה ציינו את יום גוש קטיף במערכת החינוך. בעזרתה של חגית ירון התקיימה סדנת 'בונים זיכרון' במטרה לשרטט יסודות להנצחת גוש קטיף, שמענו על כוחה של אמונה מפי המורה רבקה נמיר. בע"ה נשתדל גם בהמשך להפוך יום זה למשהו יוצר, בונה ומאמין.

בס"ד חידשנו ושידרגנו את אתר האינטרנט של האולפנא לאתר דינאמי יותר ועשיר במידע על האולפנא ועל הנעשה בה. מוזמנים לבקר.

מגמת תקשורת של האולפנא זכתה השנה בפרס המגמה המצטיינת לשנת תשס"ט ומבין עשרות סרטי גמר של בתי ספר הדתיים ברחבי הארץ שנצפו, נבחר הסרט ב'גיא צלמוות' שהפיקו ארבע מבנות המגמה בקיץ תשס"ט. הסרט זכה בלא פחות מ 3 ! פרסים. ניתן לצפות בסרט ובחלק מטקס הענקת הפרסים באתר האינטרנט של האולפנא. (יש קישורית)

השנה החל צוות האולפנא לעבוד עם תכנת 'משוב', תכנת מידע ועיבוד מידע בית ספרי ואנו נערכים לפתוח את התכנה גם לצפיה של תלמידות בלוחות הציונים, נוכחות וכו'. אנו מקוים שצעד זה של חשיפה קבועה ומסודרת של הנתונים לתלמידות יגביר את תחושת האחריות והמחוייבות של הבנות למצבן והתקדמותן בלימודים.

אי"ה לאחר פסח נצא –לראשונה- עם בנות השמינית למסע 'משואה לתקומה' ברחבי הארץ. זה זמן רב שאנו חושבים על מסע אלטרנטיבי למסעות פולין, בו יחוו הבנות פרק היסטורי זה דווקא מתוך חוויית הסמיכות אל התחיה הלאומית בדורנו, אנו מקוים לשיתוף פעולה בוגר מצד הבנות ושהן יפיקו את התועלת המירבית ממסע זה.

השנה נדרשנו כולנו להסתגל לדרישות החדשות – ישנות של 'עליית הנוער' שיש ללון גם בימי חמישי באולפנא כמו גם עיבוי ב'שבתות האולפנא' כבר בשנה הבאה (16 שבתות במקום 14). אנו מבקשים מכם ההורים להפנים שינויים אלו ולהיערך (נפשית) למציאות החדשה. אנו פועלים ומתאמצים רבות לכך שהורים יוכלו להסתייע ע"י מסגרת זו (מספר התקנים שמאושרים אינו מובן מאליו והוא תוצאה של מאמץ גדול מצידנו). אנא הימנעו מבקשות שחרורים והקלו מעלינו את העומס בתחום זה.

גם מיעוט בנות שאינן חניכות של 'עליית הנוער' נדרשות להשתלב בתכנית הפנימייה כמו רוב בנות האולפנא, בסופו של חשבון, גם בנות אלו נהנות מהמשאבים הכלליים הניתנים לתועלת הפנימייה, הפעילויות והלימודים (כמו ספרי לימוד שכולן נהנות למרות שרק חניכות עליית הנוער זכאיות לכך ועוד) .

לפי דרישת 'עליית הנוער' הנחיות אלו ילכו ויקיפו בשנה – שנתיים הקרובות את כלל האולפנות והישיבות התיכוניות.

לקראת הקיץ הקרב ובא אנו מבקשים מההורים ומהבנות להיערך כראוי ללבוש צנוע ומתאים לפי הנדרש באולפנא ולהימנע ממצב של בגדים גבוליים (הן בחול הן בשבת). עפ"י הדרכת חז"ל ודרישת ההלכה אנו מאמינים שאווירת הצניעות תורמת לאיכות רוחנית, חברתית ומשרה ברכה ושכינה בביתנו ובמעשה ידינו.

אנו מנצלים הזדמנות זו להודות לכל הצוות, מורים מקצועיים, מחנכות ומדריכות כמו גם עובדי המנהלה המקדישים מזמנם ומרצם לטובת הבנות ולהצלחתן.

                                                                                    בברכת חג כשר ושמח.

                                                                                                                הנהלת האולפנא

 
0211200909202673-copy.jpg