HeaderBanner.jpg
  פעולה - 1 תפילה  
 
 פעולה מס' 1 - בנושא התפילה:
http://dati-breshet.co.il/peola-1101 מתוך האתר "דתי ברשת".
 
מטרה: ללמוד מהי תפילה ומהי כוחה וחשיבותה
1.
אֲרֶשֶׁת שְׂפָתֵינוּ יֶעֱרַב לְפָנֶיךָ
אֵל רָם וְנִשָּׂא
מֵבִין וּמַאֲזִין
מַבִּיט וּמַקְשִׁיב
 
    
 
 
 
 
 
לכתוב על בריסטול ולהגיד שה' מחכה לתפילות שלנו, הוא באמת רוצה להקשיב, להאזין ולעזור!
 
2.כרטיסיות עם כל מיני דברי יומיום לדוג'- לשחק במחשב, לראות טלויזיה, לאכול ארוחת צהריים וכו' סבב- כל אחת צריכה להגיד מה הכי כיף לה לעשות, ואח"כ כל אחת תגיד מה הכי חשוב לעשות. מסבירים להם שהתפילה נעשית באופן יומיומי, כל יום, 3 פעמים( לגברים שביננו) וחשוב שהיא תהיה גם מתוך כיף וגם מתוך חשיבות. אם נבוא להתפלל בפנים זעופות, כועסות ועייפות- חשיבותה של התפילה תתבטל, ואם נבוא לתפילה בכיף, בצחוקים, בשובבות בלי להתכוון בכלל- גם אז התפילה לא תהיה שלמה. חשוב לבוא לתפילה בידיעה שזה חשוב, אבל לעשות זאת בכיף, בשמחה מכל הלב!
 
3. "שבתי בבית ה' לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו" לשאול את החניכות מה פירוש המילה לשבת?- הכוונה למשהו קבוע, ומה פירוש המילה לבקר?- הכוונה לביקור, משהו חד פעמי. דוד המלך מבקש מה' לשבת בקביעות כל ימי חייו בבית המקדש, אבל גם לבקר- שהחוויה של הישיבה תהיה כל פעם חדשה, כמו ביקור בכל פעם מחדש.
 
 
5. מסדרים על הרצפה המון תמונות של חפצים יקרים כמו מכונית בית תכשיט יקרוכולי...
ומספרים סיפור על מלך שהיה לו יומולדת...ושואלים את החניכים מה אתם בתורנתיני הממלכה הייתם נותנים למלך ליומולדת? בין כל המתנות שמים גם דף נייר קטן עםפרח ובתוכו כתוב "מלך יקר ומקסים! אין לי די כסף על מנת לקנות לך מתנה יקרה אבל בכלזאת רציתי להגיד לך כמה שאני מעריך אותך וכמה שאתה מלך נפלא! תודה רבה על כל הדאגהשלך לנתינים! יומולדת שמח! הקבצן מהכיכר"
לאחר שכולם בוחרים מתנות שואלים אותם למה כל אחד בחר את אותה מתנה?
באותו שלב מגלים שדווקא המתנות לא חשובות למלך שיש לו הכל..אלא רק הכוונה שלהקבצן זה מה שבאמת היה חשוב למלך...
 
6. מבקשים מהחניכים לעצום עינים, ומתארים להם בשיא האקסטזה וההתלהבות שתימצבים:
 -
מצב ראשון- אתם נמצאים בעיר, בתים רעש של מכוניות. אתם הולכיםלביצפר, חוזרים מכינים שיעורים..
 -מצב שני- אתם נמצאים במדבר. בלי מים, רק חול ושמים. אתם תקועים ואיןלכן איך לחזור הביתה.
 
מבקשים מהחניכים לפני שבכל אחד מהמצבים ינסולהכניס את הקב"ה.
 
עורכים דיון- איפה הרגשתם יותר את הקב"ה? מדוע?
את הקב"ה תמיד ירגישו יותר כשהם זקוקים לו כ"כ, ואין אפחד ומה שנותר זה בוראעולם. אבל, תמיד יהיו כמה חניכים חכמולוגים שיגידו שהרגישה את הקב"ה בעיר. אז עוניםבצורה כזו: כשאתם מכינים שיעורים או הולכים לביה"ס אתם אומרים הקב"ה אנחנו אוהביםאותך כל רגע?! ה' תעזור לנו!! או במדבר שאין לכם שום דבר מלבד תפילה לבוראעולם?
 
מסקנה:
כשאנחנו צריכים את בורא עולם אנחנו פונים אליו הרבה יותר מאשר שטוב לנו. וזהאבסורד. כי המצב צריך להיות בדיוק להפך.
בבית חולים תמיד תראו אנשים שקוראים תהילים ומתפללים עם דמעות ובכוונה שלמהוזה הרבה יותר מהשגרה ומהבית ספר.
 
7.מכינים 3 כתרים ורושמים על כל כתר :
-איכר
-תלמידה
-אישה בשעה לידה
מניחים את הכתרים על ראשים של 3 חניכיםמבלי שיראו וידעו מה רשוםלהם על הראש..
שאר החניכים צריכים לבקש בקשות שאותה דמות היתה מבקשת. החניך עם הכתר צריךלגלות מה כתוב לו על הראש.
 
המסקנה:
הבקשות הם תמיד בקשות אישיות.
אישה שבשעת לידה תמיד תבקש שתהיה לה לידה קלה, ושהתינוק יוולד בריא.
היא אפעם לא תבקש באמצע הלידה שיהיה שלום בארץ לדוגמא, או שיהיה קיבוץגלויות.
לכן, תפילה אישית אינה יכולה להיות התפילה היחידה.
זו תפילה נכונה ואמיתית שיש לכל אדם. כל אדם צריך להתפלל אותה. אך על מנת לאלשכוח את הכלל יש את התפילה המנוסחת והקבועה.
 
 
צ'ופר:
אבא הוסיף ואמר לי עוד משפט אחד, גם אותו אני חייב להעביר לך. "כל כך הרבה בקשות" כך הוא אמר לי, "ביקשתי מהקב"ה. ביקשתי בריאות בשעה שהייתי חולה", ואתה יודע כמה אבא היה חולה וזכה לצאת, "וקיבלתי. ביקשתי משפחה כמו שלנו – וקיבלתי. ביקשתי את כל מה שרציתי".
"שאלו אותי" אומר אבא "התפללו כל כך הרבה ולא קיבלו תשובה. "ואני אומר" כך הוא אומר לי, " קיבלתי תשובה, התשובה היתה לא! ולאבא – מותר לענות גם לא!" משם הגעת נחשון. ולמקום שכל האמת נמצאת – אתה הולך עכשיו.
 
(מתוך ההספד של נחשון וקסמן)

שנזכה שתפילותינו יתקבלו!
 
0211200909202673-copy.jpg